הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחדל בלוס אנג׳לס: אפליקציית התרעת רעידת האדמה כשלה ברגע האמת
לדברי הרשויות, לא מדובר בתקלה, שכן מקור הרעש לא היה בתוך תחומי מחוז לוס אנג'לס. "מה שהורגש ברחבי מחוז לוס אנג'לס, מפחיד ככל שהיה, לא היה כזה גרוע. מדובר בעוצמה 2 או 3 בסולם מרקאלי", אמרו בכירים במחוז. בסקר הגיאולוגי הסבירו כי הם דווקא כן קיבלו התרעה: ""המערכת פעלה, התרעה התקבלה במטה שלנו"

בראשית השנה השיקו הרשויות בלוס אנג'לס את אפליקציית "ShakeAlertLA", שאמורה הייתה לשלוח הודעה שתתריע על רעידות אדמה בדיוק כמו זו שאירעה הבוקר בלוס אנג'לס. אלא שהבוקר הרעש הפתיע רבים, שכן לא התקבלה אף אזהרה באמצעות האלפיקציה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האפליקציה על רקע תמונת מרכז העיר לוס אנג'לס (צילום: ShakeAlertLA / Getty Images)

 

תושבי לוס אנג'לס זועמים על כך שהאפליקציה לא פעלה ודורשים תשובות מהרשויות. לדברי בכירים במחוז לוס אנג'לס, האפליקציה לא כשלה מכיוון שהיא נועדה לשלוח התרעה רק לטלפונים שפיזית נמצאים בתוך תחומי מחוז לוס אנג'לס (הרעש היה במחוז קרן). בנוסף, האפליקציה מופעלת רק כאשר הרעש הוא בעוצמה 4 בסולם מרקאלי.

"מה שהורגש ברחבי מחוז לוס אנג'לס, מפחיד ככל שהיה, לא היה כזה גרוע. מדובר בעוצמה 2 או 3 בסולם מרקאלי", אמרו במחוז.

 

מוקד הרעש היה צפון-מזרחית ללוס אנג'לס, אך עדיין הורגש בכל רחבי דרום קליפורניה (צילום: הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית)

 

הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית אישר את דברי בכירי המחוז: "הרעידה לא 'עמדה בתנאי הסף' של האפליקציה לאזור לוס אנג'לס", אמר דאג גיבן, בכיר בסקר. אגיל האוקסן, סייסמולוג במכון הטכנולוגי של קליפורניה בפסדינה, סיפר ש"אפליקציית ShakeAlertLA לא נועדה להתריע על רעידות אדמה המרוחקות ממנה", הוא אמר.

חשוב להבין שהאפליקציה שפותחה ע"י עיריית לוס אנג'לס מקבלת את המידע מאפליקציה דומה, ShakeAlert, המופעלת ע"י הסקר. המערכת מוצאת את רעש האדמה באמצעות מאות חיישנים תת-קרקעים שהוצבו ברחבי החוף המערבי. למעשה, האפליקציה בלוס אנג'לס היא היחידה שנועדה לשוק מקומי, ולאחרונה דווח כי הרשויות מתכוונות לפתח אפליקציה דומה שתכסה את כל קליפורניה.

"המערכת פעלה, התרעה התקבלה במטה הסקר. העניין הוא שאין עדיין אפשרות לציבור לקבל את כל המידע כפי שהמדענים שלנו מקבלים", הסביר גיבן.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, הרעידה אירעה במחוז קרן, שם אין מערכת התרעות מסודרת. מומחים מסבירים כי גם אם הייתה, תושבי רידג'קרסט לא היו מקבלים התרעה מוקדמת, שכן העיר שוכנת במרחק של כ-10 מייל בלבד ממרכז הרעש, ועל כן הרעידה הורגשה בה הרבה לפני שהודעה הייתה יכולה להיות מועברת לתושבים.

אם בלוס אנג'לס הרעשה היה בעוצמה של 2-3 בסולם מרקאלי, הרי שבסמוך למרכז הרעש העוצמה היה 7 או 8. המזל הוא שמדובר באזור פחות מאוכלס, וברידג'קרסט גרים כ-29 אלף תושבים בלבד. לשם השוואה, במחוז לוס אנג'לס גרים יותר מעשרה מיליון בני אדם.

בעקבות הביקורת הציבורית שהושמעה בשעות האחרונות, בעיריית לוס אנג'לס הודיעו שמעתה האפליקציה תתריע על כל רעידה שתורגש בלוס אנג'לס, בין אם מקורה במחוז או לא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE