הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איש העסקים רוס פרו, שהתמודד לנשיאות בשנות התשעים, הלך לעולמו בגיל 89
המיליארדר מטקסס נפטר לאחר מאבק במחלת לוקמיה. רבים יזכרו אותו בתור המועמד שגרף 19% מהקולות בבחירות 1992, ובכך סלל את דרכו של ביל קלינטון אל הבית הלבן. "הוא נתן מזמנו ומכספו כדי לסייע לאחרים, הוא אהב את הצבא ומעל הכל הוא אהב את אשתו, ילדיו ונכדיו", ספד לו הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש

ה. רוס פרו, איש העסקים והמיליארדר שהתמודד פעמיים לנשיאות ארצות הברית כמועמד עצמאי, הלך לעולמו מוקדם יותר היום לאחר מאבק במחלת לוקמיה, כך הודיעה משפחתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המיליארדר רוס פרו נואם בקליפורניה במהלך קמפיין הבחירות של שנת 1996 (צילום: AP)

 

פרו הצליח לגרוף כחמישית מהקולות (19%) בבחירות 1992, אחת התוצאות הטובות ביותר עבור מועמד עצמאי בהיסטוריה של ארצות הברית. ג'יימס פולר, דובר משפחת פרו, מסר שהמיליארדר בן ה-89 הלך לעולמו בעיר דאלאס שבטקסס כשקרובי משפחתה סובבים אותו.

פרו נולד בטקסס ב-1930 והחל את דרכו המקצועית בחברת המחשבים IBM. לאחר מכן הוא הקים חברה משלו בשם Electronic Data Systems, או EDS. הוא התפרסם בשנת 1979 לאחר שמימן מבצע חילוץ פרטי של שני עובדים שנכלאו באיראן.

המיליארדר הפך למוכר יותר לציבור הרחב כאשר בשנות ה-80 טען שממשלת ארצות הברית נטשה מאות חיילים שנעדרו או נשבו במהלך מלחמת ויאטנם. פרו אף שוחח באופן ישיר עם נציגי ויאטנם לדאבונם של אנשי הממשל של הנשיא רייגן, שניהלו מו"מ ישיר מול המדינה.

 

פרו בעימות עם הנשיא ג'ורג' בוש האב, ויריבו בבחירות 1992, ביל קלינטון הדמוקרטי (צילום: AP)

 

בזכות הפופולאריות שלו והונו האישי, פרו בחר להתמודד על הנשיאות בשנת 1992 כנגד הנשיא המכהן, ג'ורג' בוש האב, ויריבו הדמוקרטי ביל קלינטון. רבים במפלגה הרפובליקנית טענו שההפסד של בוש לקלינטון נבע מכך שפרו גרף את הכמות הגדולה ביותר של קולות עבור מועמד עצמאי מאז הקמפיין של תאודור רוזוולט בשנת 1912. במהלך הקמפיין ב-1992, פרו הוציא 63.5 מיליון דולר מכיסו כדי לממן פרסומות בטלוויזיה וכו'.

ארבע שנים לאחר מכן, בשנת 1996, פרו ביקש להתמודד על הנשיאות בשנית, הפעם כנגד הנשיא המכהן קלינטון ויריבו הרפובליקני, בוב דול. הוא אף בחר להקים מפלגה חדשה בשם "Reform Party". קמפיין זה היה הרבה פחות מוצלח, ולפרו לא התאפשר להשתתף בעימות בין המועמדים בטענה שחסרה לו תמיכה. בסופו של דבר הוא גרף רק 8% מהקולות, וקלינטון נבחר לכהן במשך קדנציה נוספת.

גם לאחר הקמפיינים, פרו נותר בזירה הפוליטית וביקש להציב את נושא הגירעון התקציבי במרכז השיח הלאומי. בשנת 2008 היא השיק אתר אינטרנט שנועד להציג את החוב הלאומי של ארצות הברית בכל רגע נתון.

 

פרו שם את הנושא הכלכלי בראש האג'נדה הפוליטית שלו (צילום: AP)

 

הבוקר, לאחר שנודע כי פרו הלך לעולמו, רבים בעולם הפוליטי ספדו לו: "הוא היה איש עסקים מבריק ופטריוט אמריקאי", כתב מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר. "טקסס וארצות הברית איבדו פטריוט איתן. הוא נתן מזמנו ומכספו כדי לסייע לאחרים ברחבי המדינה ובעולם כולו. הוא אהב את הצבא ותמך בחיילים שלנו, ומעל הכל הוא אהב את אשתו, ילדיו ונכדיו", כתב הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE