הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מתה בצורה איטית וכואבת בתוך מערה נאצית": נחשפו פרטים חדשים על המדענית האמריקאית שנרצחה ביוון
שלושה ימים לאחר מציאת גופתה של סוזן איטון, המשטרה בכרתים החלה לחקור חשודים בעלי קשרים למפלגות ניאו-נאציות. על פי ממצאים ראשונים של נתיחת הגופה, היא נחנקה למוות, אך גם נדקרה לפחות פעם אחת. כל חפציה האישיים הושארו בחדרה

לדעת רבים שהכירו אותה, סוזן איטון הייתה אישה בעלת הישגים. בגיל 59, היא הייתה מדענית באוקלנד, החזיקה בחגורה שחורה בטאקוונדו וטיילה ברחבי העולם לאחר שהוזמנה לנאום בכנסים מקצועיים רבים. היא נשאה למדען בריטי, עמו הביאה לעולם שני ילדים, והיא נהגה לרוץ כחצי שעה בכל יום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איטון על רקע המערה שבה נמצאה גופתה (צילום: חדשות "פלאש" - יוון)

 

איטון נצפתה לאחרונה ב-2 ביולי בכרתים שביוון, שם היא הגיעה כדי להשתתף בכנס ביולוגי. חבריה סברו שיצאה לרוץ ואולי התעלפה בשל החום הכבד או נפלה בשטח ההרי. ולא הייתה סיבה שיחשבו שקרה לה דבר נוראי, שכן הדרכון שלה, הטלפון, הארנק והמחשב הנייד עדיין היו בחדר המלון שלה. נעלי הריצה שלה לא היו בחדר.

 

סוזן איטון (צילום: פייסבוק)

 

חבריה הצליחו לגייס סכום של כ-50 אלף דולר במטרה לאתרה, אך שבוע לאחר שנעלמה - ב-9 ביולי - אותרה גופתה. שני אזרחים מקומיים מצאו את הגופה בזמן שטיילו במערה ששימשה את הנאצים במלחמת העולם השנייה. מערה זו מרוחקת כ-7 מייל מהמקום שבו לנה איטון.

גופתה נמצאה כשהיא מכוסה בבד יוטה, ועליה נמצאו סימנים של אלימות, לרבות פצע דקירה. עם זאת, חוקר מקרי המוות במדינה קבע שהיא מתה כתוצאה מאי-ספיקת חמצן למוח. בדו"ח שמילא כתב שהיא "ככל הנראה מתה בצורה איטית וכואבת".

 

סוזן איטון בת ה-59. אמש נמצאה גופתה, כשבוע לאחר שנעלמה ביוון (צילום: פייסבוק)

 

על פי החוקרים במשטרה המקומית, אין ראיות כלשהן המצביעות על תקיפה מינית שאירעה, שכן בגדיה של איטון עדיין היו עליה כאשר הגופה נמצאה. בשלב זה, חוקר מקרי המוות מבצע נתיחה מלאה במטרה למצוא רמזים כלשהם שיובילו ללכידת הרוצח או רוצחים. הרשויות ביוון אף מסרו שהגופה הייתה במצב ריקבון מתקדם ועל כן הם נדרשו לבצע זיהוי באמצעות שיניה של איטון.

מוקדם יותר היום אישרה המשטרה בכרתים שהם תשאלו מספר חשודים, לרבות כאלה בעלי קשרים למפלגות ניאו-נאציות. העובדה שאיטון עבדה במכון גרמני וגופתה הושארה במערה ששימשה את הנאצים מעלה חשד כי לא מדובר ברצח אקראי. החוקרים סבורים שמדובר ביותר מחשוד אחד מכיוון שאיטון ידעה להגן על עצמה: "יתכן שהחשוד או חשודים סובלים מפציעות הגנתיות כלשהן, וזה משהו שאנחנו בוחנים לעומק", אמרו במשטרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE