הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זרם החשמל הושב למנהטן, התושבים דורשים לקבל תשובות
"לא היה לי מושג מה לעשות, אני רוצה לדעת מה קרה", כך העיד אחד התושבים שנותר בחושך במשך כחמש שעות בערב יום שבת. בזמן הפסקת החשמל, ראש העיר דה-בלאסיו שהה באיווה לרגל הקמפיין הנשיאותי ועל כך שזכה לביקורת. חברת החשמל שללה שמדובר בפריצה של האקרים או פגיעה פיזית בתשתיות: "נחקור את האירוע באופן מלא", אמרו ב-Con Ed

זרם החשמל הושב למנהטן לאחר הפסקת חשמל גדולה שנרשמה בעיר ניו יורק בערב יום שבת, אך חברת החשמל Con Edison עדיין לא יודעת לומר מה גרם לאירוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבים ממתינים בטיימס סקוור לחיבור המחודש לרשת החשמל (צילום: AFP)

 

תחילת האירוע בסמוך לשעה 6:47 בערב ביום שבת האחרון, אז החשמל נותק מהשדרה החמישית ועד לנהר ההדסון, ובין הרחובות 30 ו-72. בזמן שמאות אנשים נתקעו במעליות וברכבות התחתית, אלפים גדשו את רחובות העיר:

"אני רוצה לדעת מה קרה, זה היה אירוע מאוד קשה. מדובר בהפרעה גדולה לשגרה. פתאום הכל היה סגור והכל נעצר, לא היה לי מושג מה לעשות", סיפר סטיב ז'יק, תושב האפר וסט סייד, לתקשורת המקומית. שכן נוסף, שביקש להישאר בעילום שם, ניסה לתאר את הכאוס בדקות הראשונות: "עמדתי בפינה של שד' וסט אנד ורחוב 64 וראיתי עשן שחור סמיך שעולה מתעלת האוורור של הרכבת התחתית. חייגתי ישר למוקד החירום 911", הוא שיחזר.

 

במשך כחמש שעות, מערב האי מנהטן היה חשוך לחלוטין (צילום: Getty Images)

 

כמה דקות לפני חצות הלילה וכחמש שעות לאחר שהחלה הפסקת החשמל, זרם החשמל הושב במלואו. אך כעת עולה השאלה, כיצד יכול לקרות ש-72 אלף איש נותרים ללא חשמל בעיר כה גדולה? מושל המדינה, אנדרו קואמו, ניסה לספק הסברים לכך. "זו שאלה טובה, וכזו שכבר עלתה בלשכת המושל", אמר קואמו והמשיך, "פשוט לא מקובל על הדעת. אנחנו חייבים מערכת חשמל טובה יותר, כזו ששיש לה כמה גיבויים", הוא אמר.

חברת החשמל המקומית, Con Ed, לא יודעת לומר מה הוביל לאירוע. עם זאת, החברה שללה מספר תרחישים אפשריים, לרבות התחממות יתר בתחנת המשנה, עומס, פגיעה פיזית בתשתית ופגיעה קיברנטית (האקרים).

"מקור התקלה ככל הנראה בציוד שלנו. ישנם רכיבים שאמורים לבודד את התקלה ולמנוע את התפשטותה - אך זה לא קרה. אנחנו נחקור את האירוע באופן מלא על מנת להבין מדוע הקצרים עברו מתחנה לתחנה", אמר מייקל קלנדינין, דובר Con Ed.

 

אלפים מילאו את טיימס סקוור והמתינו יחדיו במשך שעות ארוכות (צילום: Getty Images)

 

במקביל לבהלה של תושבי התפוח הגדול, רבים מהם לא הבינו מדוע ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, לא נמצא בעיר. באותה עת הוא היה באיווה, שם הוא מנהל קמפיין בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית.

דה-בלאסיו ניסה להסביר שלמיקום הגיאוגרפי שלו אין קשר לצורה שבה ניהל את האירוע: "כשאתה עומד בראש של גוף מבצע, זה לא משנה היכן אתה נמצא. אתה אחראי על צוות של עובדים ואתה מוודא שהם פועלים לפי התוכנית", הוא אמר הבוקר לתקשורת המקומית בעיר.

ראוי לציין שדה-בלאסיו החליט לשוב לעיר כאשר נודע לו שהאירוע לא יסתיים בתוך דקות, וכך הוא עשה. הבוקר פרסם משרדו הודעה שבה ראש העיר שיבח את פעילות השוטרים והכבאים, ששמרו על הסדר וסייעו לכך שאיש לא נפגע במהלך חמשת השעות שבהן העיר נותרה חשוכה.

ובנושא אחר, מוקדם יותר היום נודע שהופעתה של ג'ניפר לופז, שנדחתה בשל הפסקת החשמל, תתקיים הערב במסידון סקוור גארדן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE