הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הטרלה אנטישמית: ביהמ"ש הורה לניאו-נאצי לפצות אישה יהודיה ב-14 מיליון דולר
טניה גרש ניצחה השבוע בתביעה שהגישה כנגד האתר "דיילי סטורמר" לאחר שהמו"ל קרא לקוראיו "לבצע הטרלה" נגדה, בעלה ובנם בן ה-12. עם זאת, העובדה שהמו"ל לא גר בארה"ב עלולה להקשות על הגבייה. עורך דינה: "גביית הכסף אינה משמעותית. מה שמשמעותי בסיפור הזה זה שטניה גרש, סוכנת נדל"ן מעיירה קטנה במונטנה, נלחמה בניאו-נאצי ידוע לשמצה וניצחה"

המוציא לאור של אתר אינטרנט ניאו-נאצי אשר הורה לקוראיו לבצע "הטרלה" כנגד סוכנת נדל"ן יהודיה נדרש לשלם לה פיצוי כספי של 14 מיליון דולר, כך קבע בית המשפט הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גרש ואביה, לויד רוזנשטיין, לאחר החלטת בית המשפט (צילום: AP)

 

כזכור, כבר בחודש נובמבר האחרון דיווחנו על התביעה לאחר שהמו"ל של האתר "דיילי סטורמר", אנדרו אנגלין, דרש באמצעות עורך דינו לבטל את התביעה בטענה שהיא "מהווה הפרה מסוכנת של חופש הביטוי". בית המשפט במונטנה דחה את הטענה על הסף ואיפשר את קיום התביעה ע"י אישה יהודייה ממונטה שחוותה הטרדות אנטישמיות בעקבות פרסום שמה באתר.

לטענת האישה, טניה גרש, האתר חדר לפרטיותה וגרם לה ולמשפחתה פגיעה נפשית. היא אף טוענת כי האתר הפר את החוק במונטנה האוסר על הפחדה בכך שהוא קרא לגולשיו לבצע "הטרלה" כנגדה, בעלה ובנם בן ה-12. לטענתה, מאות בני אדם איימו עליה ועל משפחתה בטלפון, במכתבים ובאופן אישי לאחר שאנגלין האשים אותה בכך שניסתה לגרש את ריצ'רד ספנסר, פעיל הימין הרדיקלי, מעיירת הנופש וויטפיש שבמדינה.

 

המו"ל של "דיילי סטורמר", אנדרו אנגלין (צילום: המרכז המשפטי לדרום העני)

 

למעשה, הפיצוי הכספי ויתר העונשים שהוטלו על האתר צריכים לקבל אישור סופי של מערכת בתי המשפט הפדרלית.

מעבר לפיצוי הכספי העצום, השופט הפדרלי ג'רמיה לינץ' אף הורה לאנגלין להסיר את כל הפוסטים והתמונות ששימשו להטרלה כנגד גרש, בעלה ובנם. "מהרגע הראשון, מטרת התביעה הייתה למנוע מאחרים לחוות את הטרור שאני חווה בידי הניאו-נאצים. אני רק רציתי לוודא שזה לא יקרה לאחרים", מסרה גרש לאחר החלטת בית המשפט.

כאמור, משפחתה חוותה הטרדות מצד תומכי תנועת העליונות הלבנה. לדבריה, כל חברי המשפחה קיבלו מאות הודעות, שיחות ומכתבים בעלי תוכן אנטישמי ומאיים. אנגלין, שלא גר בארצות הברית, נמצא אשם כבר בחודש אפריל האחרון לאחר שלא הגיע לבית המשפט כנדרש. עורכי דינו אף נטשו אותו בשלב זה לאחר שהם היתנו את העסקתם בהגעתו.

 

גרש לאחר פסק הדין של ביהמ"ש הפדרלי, השבוע במונטנה (צילום: סי. אן. אן.)

 

העובדה שאנגלין לא גר בארצות הברית צפויה להקשות על תהליך גביית הפיצוי, וקיים ספק רב אם גרש תראה ולו סנט אחד מתוך הסכום. עורך דינה, דיויד דיניאלי מהמרכז המשפטי לדרום העני (Southern Poverty Law Center), טוען שהפיצוי הכספי אינו הנקודה המרכזית בפרשה.

"גביית הכסף אינה משמעותית. מה שמשמעותי בסיפור הזה זה שטניה גרש, סוכנת נדל"ן מעיירה קטנה במונטנה, נלחמה בניאו-נאצי ידוע לשמצה וניצחה", אמר דיניאלי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE