הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תשתית ראיות ברורה ומשכנעת בנוגע לסכנת הבריחה": המיליארדר ג'פרי אפשטיין יישאר במעצר
עורכי דינו של המיליארדר היהודי טענו כי הוא לא מהווה סכנה, והציעו לגבש חבילת שחרור בערבות בעשרות מיליונים. בית המשפט דחה את הבקשה על הסף. השופט בניו יורק: "ספק אם חבילת שחרור בערבות כלשהי תגבר על הסכנה הטמונה לקהילה בשחרורו"

שופט בבית המשפט הפדרלי בניו יורק דחה את בקשתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין להשתחרר בערבות, וזאת לאחר שהסכים עם טענת התביעה לפיה איש העסקים האמיד שנעצר בחשד לסרסור בנערות עלול לנסות לחמוק מהדין אם ישוחרר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים נגד אפשטיין, מחוץ לבית המשפט הפדרלי במנהטן לאחר מעצרו (צילום: Getty Images)

 

"התביעה הציגה תשתית ראיות ברורה ומשכנעת בנוגע לסכנת הבריחה של החשוד, ועל כן בקשת הממשלה להמשך מעצרו מאושרת", אמר השופט ריצ'ארד ברמן דקות ספורות אל תוך הדיון שהתנהל מוקדם יותר היום.

עורכי דינו של אפשטיין הציעו חבילת שחרור בערבות בגובה 77 מיליון דולר אשר כללה מספר בתים שנמצאים בבעלותו, כמו גם את מטוסו הפרטי. אך ברמן בכל זאת דחה את הבקשה ואמר: "ספק אם חבילת שחרור בערבות כלשהי תגבר על הסכנה הטמונה לקהילה בשחרורו".

 

איור ביהמ"ש מציג את אפשטיין במהלך הדיון שנערך מוקדם יותר היום (צילום: רויטרס)

 

כזכור, אפשטיין בן ה-66 נעצר ב-6 ביולי עם נחיתתו בשדה התעופה בניו ג'רזי לאחר ביקור בפריז. הוא הואשם בכך שסרסר נערות, ובכתב האישום החמור שהוגש נגדו מופיע גם סעיף של קשירת קשר לביצוע פשע.

על פי החשד, אפשטיין התעלל מינית בעשרות נערות צעירות בין 2002 ל-2005, הן בביתו בניו יורק והן בביתו בפלורידה. הוא כפר באשמה, אך הוא עלול להישלח לעד 45 שנות מאסר אם יורשע. הבוקר הוא ישב בבית המשפט ובקושי הגיב כאשר השופט ברמן הורה על כך שיישאר במעצר.

 

התובעים הפדרליים מציגים את כתב האישום נגד המיליארדר, מוקדם יותר החודש בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

כאשר השופט ברמן נימק את ההחלטה שלא לשחררו, הוא הזכיר כי הסוכנים שביצעו חיפוש בביתו של המיליארדר מצאו בו "ערימות של מזומנים ויהלומים" ו"דרכון ממדינה זרה" תחת שמו של אפשטיין.

אתמול טענו התובעים בתיק כי אפשטיין השתמש בדרכון זר זה - שגם הוצא תחת שם בדוי - כדי להיכנס למספר מדינות בשנות השמונים, ביניהן הממלכה המאוחדת, ספרד וערב הסעודית.

מסמך הנסיעות המזויף נמצא בתוך כספת, ביחד עם 70 אלף דולר במזומן ו-48 יהלומים, במהלך חיפוש בביתו במנהטן - אותו בית שאפשטיין ביקש להעביר בו את הזמן עד תחילת המשפט בעניינו. על פי התביעה בתיק, כתובת המגורים של אפשטיין בדרכון המזויף רשומה בערב הסעודית.

כאמור, כל הפרטים הללו יחדיו הובילו לקביעה של בית המשפט לפיה יש לדאוג לכך שאפשטיין יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE