הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנחנו מרגישים מאוימים"
בפעם השלישית בתוך שלוש שנים סובל בית הכנסת ברחוב ונטורה מפשע שנאה. רב המקום אובד עצות וטוען כי אינו יודע מה יהיה השלב הבא, "אנו מרגישים פגיעה קשה", הוא אומר. חבר מועצת העיר מבטיח לפעול בשיתוף פעולה עם המשטרה במטרה ללכוד את החשודים במעשה

בית הכנסת The Hebrew Discovery Center ברחוב ונטורה בוודלנד הילס הושחתת לאחר שצבע לבן הושלך לחזית המבנה במהלך הסופ"ש. הרב נתנאל לואי הגדיר את האירוע כפשע שנאה, הערכה שמתחזקת לאור העובדה שאין מדובר בפעם הראשונה של השחתת המבנה המשמש גם כבית ספר לעברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת בוודלנד הילס (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

על גג המבנה וחזיתו ניתזו כתמי צבע לבן ובנוסף הכיתוב "AV" נצבע בסמוך לדלת הכניסה. לדברי הרב, משמעות צמד האותיות אינו ידוע.

עוד הוסיף הרב כי מצלמות האבטחה תיעדו גבר שהגיע למקום בסביבות השעה 4 לפנות בוקר בלילה שבין שבת לראשון, השליך פחית צבע לעבר בית הכנסת ונמלט.

 

בית הכנסת בוודלנד הילס (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

המשטרה כעת מנהלת חיפושים אחר החשוד ולדברי הרב, בשלב זה חוקרת את המקרה כפשע שנאה. בעקבות האירוע, חבר מועצת העיר לוס אנג'לס, בוב בלומנפלד, צייץ בטוויטר כי הוא ישתף פעולה עם המשטרה במטרה "להביא את העבריינים השפלים למשפט"

 

 

לכלי התקשורת אמר הרב לואי כי "הקהילה שלנו מאוד מודאגת מאירועי ונדליזם שכאלו, אנו מרגישים פגיעה קשה והדבר לא יתכן, זוהי הפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות שבית הכנסת שלנו סובל מתקפה על רקע של שנאה". 

 אחד המקרים לגביהם טוען הרב, אירע לפני כשנתיים וחצי, במהלכו דווח על אלמוני שנכנס לבית הכנסת ואיים להרוג יהודים.

 

 

"אנו אזרחי המדינה הזאת, ומעוניינים לחיות בשלום עם הסובבים אותנו. גם אם הם חולקים על תפיסת עולמנו, עדיין עלינו להתנהל בכבוד אנושי והדדי כלפי אחרים. אלימות ועבירה על החוק לעולם לא יתקבלו על הדעת" אמר הרב לואי וסיכם כי קהילת בית הכנסת מרגישה מאויימת ואינה יודעת מה עלול להיות השלב הבא. לדבריו הנזקים למבנה הם בגובה של לפחות 10,000 דולר ומחפש כעת תורמים שירצו לסייע בשיקום בית הכנסת.

יצויין כי האירוע הנוכחי מהווה קו מתמשך למגמת העלייה בפשעי השנאה בקליפורניה שעמדה בשנה החולפת על צמיחה של מעל 20 אחוזים במקרי האנטישמיות כלפי בודדים ומוסדות יהודיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE