הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דאגה בקליפורניה: ירידה בפשעי שנאה, זינוק חד באנטישמיות
במהלך שנת 2018 נרשמה עלייה של 21% בכמות פשעי השנאה כנגד הקהילה היהודית במדינת הזהב, וזאת למרות ירידה בפשעי השנאה כלפי כמעט כל יתר הקהילות השונות. מנהל הליגה נגד השמצה: "כאשר מנהיגים ברמות הגבוהות ביותר משתמשים במילים של קיצונים, אף אחד לא צריך להיות מופתע מכך שצעירים מחקים אותם"

למרות שנרשמה ירידה במספר הדיווחים על פשעי שנאה באופן כללי ברחבי קליפורניה, עלייה נרשמה בכמות פשעי השנאה כלפי הקהילות הלטיניות והיהודיות במדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: כרזה שנתלתה בוואלי לוס אנג'לס; למעלה: "משחק השתייה האנטישמי" של תיכוניסטים בסנטה אנה; למטה: זוכרים את הנרצחת בבית חב"ד בפומוואי (צילום: stop_antisemitism@, פייסבוק, AP)

 

על פי מומחים, הרטוריקה האלימה בנושא ההגירה היא הגורם העיקרי לעלייה בפשעי השנאה כלפי הקהילות הללו. בשנת 2017, בקליפורניה נרשמו 104 דיווחים אודות פשעים על רקע אנטישמי כאשר נתון זה זינק ב-21% ל-126 במהלך שנה שעברה, כך על פי נתונים רשמיים שפורסמו בשבוע שעבר ע"י משרד התובע הכללי של קליפורניה.

מגמת האנטישמיות פוקדת את ארצות הברית כולה, לכן לא מפתיע במיוחד לראות עלייה כה חדה בנתון. במקביל, פשעי השנאה שהופנו כלפי הקהילה הלטינית עלו ב-18% מ-126 ב-2017 ל-129 ב-2018.

העלייה שנרשמה בשני הנתונים הללו מגיעה על רקע ירידה בכמות פשעי השנאה שמופנים כלפי אפרו-אמריקאים, מוסלמים, וקהילת הלהט"ב. סך הכל נרשמה ירידה של 2.5% בכמות הדיווחים על פשעי שנאה בקליפורניה במהלך 2018.

 

תושבי פיטסבורג מפגינים נגד האנטישמיות לאחר הטבח הקשה בבית הכנסת "עץ חיים" (צילום: AP)

 

הנתונים המדאיגים מצטרפים לאלה שפורסמו בחודש ינואר האחרון ע"י המרכז לחקר השנאה והקיצוניות (Center for the Study of Hate and Extremism), אז נטען לעלייה של 13% בכמות פשעי השנאה שדווחו בשנת 2018. עוד נטען כי מדובר במספר פשעי השנאה הגדול ביותר בלוס אנג'לס מזה עשור.

בריאן לוין, מנהל המרכז, התייחס לנתונים החדשים ואמר שלא מדובר בהפתעה, שכן הרטוריקה הפוליטית רק מגבירה את הסטריאוטיפים כנגד קבוצה כזו או אחרת, דבר שבתגובה מגביר את כמות הפשעים כנגד אותה קבוצה: "לצערי הרב, זה משהו שהוא נפוץ מאוד. אחרי פיגועי 9/11 ראינו עלייה בפשעים כנגד מוסלמים. כעת מתקיים דיון גדול בנוגע לסוגיית ההגירה, ולכן בני הקהילה הלטינית הפכו למטרה של פשעי השנאה", הוא הסביר.

 

ג'ונתן גרינבלאט, מנהל הליגה נגד השמצה (צילום: ADL)

 

בניגוד לקהילה הלטינית, לוין סבור שפשעי השנאה כלפי הקהילה היהודית הם חלק מתופעה רחבה יותר, הן ברמה הלאומית והן בקליפורניה. על פי נתונים רשמיים של ה-FBI, כמות הפשעים האנטישמיים בארצות הברית כולה נמצאת בעלייה מאז שנת 2013. על פי הליגה נגד השמצה, ב-2017 נרשמו 1,986 פשעי שנאה כלפי יהודים.

ג'ונתן גרינבלאט, מנהל הליגה נגד השמצה (ADL), טען בחודש פברואר האחרון שהאווירה הפוליטית הנוכחית תרמה לעלייה באנטישמיות: "השסעים שקיימים הם עצומים. כאשר מנהיגים ברמות הגבוהות ביותר משתמשים במילים של אנשים קיצונים, אף אחד לא צריך להיות מופתע מכך שצעירים מחקים אותם", הוא אמר.

שני האירועים המרכזיים היו שני אירועי הירי הקטלניים, האחד בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג והשני בבית חב"ד בעיר פומוואי שבדרום קליפורניה. 12 יהודים נרצחו בשני האירועים הקשים הללו.

בנוסף, דווח על עשרות מקרים מביכים ומבישים, לרבות משחק שתייה שבו כוסות סודרו בצורה של צלב קרס, פוסטרים שנתלו ברחבי הוואלי ובהם צלבי קרס ועוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE