הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"החברה לא מכבדת את עובדיה": נכדתו של דיסני נגעלה מתנאי ההעסקה בפארק השעשועים
אביגייל דיסני, נכדתו של רוי שהקים את הפארק ביחד עם אחיו וולט, שוחחה עם עובדי המקום לאחר שאחד מהם שלח לה הודעה בפייסבוק. בעקבות החוויה שעברה, היא פנתה אל מנכ"ל החברה - אותו תקפה מוקדם יותר השנה בעקבות שכרו המופרז - ודרשה ממנו לטפל בסוגייה

אביגייל דיסני היא הנכדה של רוי דיסני, שהקים פארק שעשועים ביחד עם אחיו וולט. פארק זה כמובן הפך לפופולארי ביותר, ודיסנילנד הפך לשם נרדף ל"מקום המאושר עלי אדמות". אביגייל היא גם פעילה חברתית, ובחודשים האחרונים היא תקפה את גובה השכר של מנכ"ל דיסני ואף הצטרפה לקריאה של מיליארדרים נוספים שביקשו לשלם יותר מס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פארק דיסנילנד באנהיים (צילום: Getty Images)

 

לכן רבים לא הופתעו כאשר השבוע חשפה אביגייל שלאחרונה עבדה בפארק דיסנילנד בדרום קליפורניה באופן סמוי. בראיון שערכה עם האתר "יאהו" סיפרה היורשת העשירה שהחליטה לבדוק את תנאי העבודה בפארק לאחר שאחד העובדים שלח לה הודעה בפייסבוק.

היא סיפרה שרוב התלונות ששמעה משאר העובדים היו זהות: "רובם אמרו, 'אני לא יודע איך אני אמור להעמיד פנים כאילו אני מלא בחום ומאושר בזמן שאני צריך לחטט בפחים כדי למצוא אוכל אחרי שאני מסיים את המשמרת'. זעמתי על כך שהחברה לא מכבדת את העובדים", היא סיפרה לאתר.

 

אביגייל דיסני (צילום: Getty Images)

 

כאמור, מוקדם יותר השנה ביקרה אביגייל את בוב איגר, מנכ"ל דיסני, בעקבות העובדה שהרוויח 66 מיליון דולר במהלך 2018. לשם השוואה, השכר החציוני של עובדי דיסני עומד על 46,127 דולר בשנה.

גם הפעם היא הפנתה אצבע מאשימה כלפיו: "בוב צריך להבין שהוא עוד עובד בחברה, בדומה לאותם אנשים שמגרדים מסטיקים מהתחתית של הספסלים. כל העובדים זכאים לכבוד וזכויות האדם שהוא זכאי אליהם", היא אמרה.

עוד הסבירה אביגייל כי שלחה אימייל לאיגר לאחר הביקור, אך היא לא קיבלה תשובה. "אתה מנכ"ל נהדר, אולי אפילו המנכ"ל הכי טוב בכל ארצות הברית", היא כתבה לאיגר והמשיכה, "המורשת שלך תהיה העובדה שאתה מנהל נהדר. לו הייתי במקומך, הייתי דורשת יותר מזה. הייתי רוצה להיות הבן אדם שהוביל את כולם למקום טוב יותר, ואני יודעת שיש בכוחך להגיע לשם".

 

בוב איגר, מנכ"ל דיסני (צילום: Getty Images)

 

לאחר הדיווחים, דיסני ביקשה להדגיש כי היא משלמת לעובדיה הרבה מעל לשכר המינימום הפדרלי (עובדי דיסנילנד מתחילים ב-15 דולר לשעה). בנוסף, החברה הקצתה סכום של כ-150 מיליון דולר לטובת Disney Aspire, תוכנית שתממן לימודים גבוהים עבור עובדים מצטיינים.

"דיסני ניצבת בחזית של מתן אפשרויות לימוד לעובדים - דבר שרבים רואים כדרך הטובה ביותר ליצור הזדמנויות כלכליות עבור העובדים. העובד האמריקאי הממוצע זקוק לשינוי. הוא זקוק למדיניות חכמה ותוכניות פרקטיות כמו Aspire, שמאפשרת לו להגשים את היעדים שלו", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE