הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק מתאוששת מגל החום, עשרות אלפים עדיין מנותקים מזרם החשמל
הטמפרטורות במרכז ארה"ב ירדו, אך לאורך החוף המזרחי החום הכבד עדיין מורגש. ראש עיריית ניו יורק הבטיח כי הרשויות עומלות על תיקון התקלה והשבת זרם החשמל; לפחות חמישה בני אדם נהרגו במהלך גל החום

עשרות אלפי תושבים בניו יורק עדיין מנותקים מזרם החשמל, וזאת בעקבות העומס שנוצר על רשת החשמל העירונית בשל גל החום החריג שפוקד בימים האחרונים את מרכז ומזרח ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"דומינו פארק" בברוקלין במהלך סוף השבוע (צילום: רויטרס)

 

על פי האתר PowerOutage.us, נכון לשעה 4:00 בבוקר ביום שני היו עדיין כ-24 אלף בתים ברחבי ברוקלין וקווינס אשר נותרו ללא חשמל.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאסיו, ייחס את הפסקות החשמל לעומס החום. עוד סיפר ראש העיר כי חברת החשמל Con Edison נאלצה ליזום הפסקות חשמל נוספות כדי לבצע את התיקונים הנדרשים.

מוקדם יותר היום צייצה חברת החשמל וסיפרה שהשיבה את זרם החשמל לקרוב למחצית מ-33 אלף לקוחותיה שנותקו.

 

אישה מתקררת במקלחת בחוף הים באושן גרוב שבניו ג'רזי במהלך סוף השבוע (צילום: Getty Images)

 

"הטמפרטורה עדיין גבוהה מ-90 מעלות ואני יודע שישנם הרבה אנשים מתוסכלים שחם להם, לא רק בברוקלין אלא גם בברונקס וחלקים מקווינס. חברת Con Ed עובדת על השבת החשמל ואנחנו נסייע בכל מה שניתן לעשות עד שזה יקרה", צייץ מוקדם יותר היום ראש העיר דה-בלאסיו.

אמש הסבירה חברת Con Edison כי היא "נאלצה להפחית את המתח החשמלי ב-8% בקווינס, בברונקס ובברוקלין כדי לשמור על רשת החשמל כולה"

הפסקות החשמל בעקבות גל החום מגיעות כשבוע לאחר שתקלה טכנית הובילה להפסקת חשמל עצומה שהשפיעה על 72 אלף בתים ודירות של לקוחות Con Ed במנהטן.

 

גל החום הכבד הורגש גם בוושינגטון די. סי. (צילום: רויטרס)

 

ובחזרה לגל החום עצמו: על פי שירות מזג האוויר הלאומי (NWS), התקררות הורגשה כבר אמש במרכז ארצות הברית, אך בחוף המזרחי הטמפרטורות החמות נותרו. כעת גל החום מורגש ממדינת מיין בצפון ועד לדרום קרוליינה.

הטמפרטורות במהלך היום (שני) ימשיכו לנוע סביב 100 מעלות פרנהייט, אולם מדד החום (המשלב את הלחות) יגרום לכך שתושבי החוף המזרחי ירגישו כאילו מדובר בטמפרטורה של 110 מעלות פרנהייט.

גל החום אף גובה קורבנות כאשר לפחות חמישה בני אדם נהרגו במהלך סוף השבוע, לרבות שחקן הפוטבול מיץ' פטרוס שהלך לעולמו בגיל 32 בעקבות מכת חום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE