הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עדות דרמטית או שימוע לפרוטוקול בלבד? רוברט מולר מגיע לקונגרס
מי שעמד בראש חקירת התערבותה של רוסיה בבחירות 2016 יעיד מחר בפני שתי ועדות חשובות בבית הנבחרים. בחודש שעבר הסביר כי לא יחרוג מתוכן הדו"ח הכתוב, דבר שמרגיע במעט את החששות הקיימים בממשל

קצת יותר מארבעה חודשים לאחר שפורסם דו"ח חקירת התעורבתה של רוסיה בבחירות 2016, מחר (רביעי) יגיע התובע המיוחד לשעבר, רוברט מולר, לקונגרס. זו תהיה ההזמנות הראשונה של המחוקקים לשאול את מולר שאלות באופן גלוי ופומבי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע המיוחד לשעבר, רוברט מולר (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מולר שוחח בנושא באופן פומבי רק פעם אחת: בחודש מאי הוא כינס מסיבת עיתונאים מאולתרת וניסה לשכנע את המחוקקים שלא לזמנו לעדות, תוך כדי שניסה להסביר שהתשובות שיספק יהיו מתוך הדו"ח עצמו.

"הדו"ח הכתוב הוא העדות שלי. לא אספק מידע מעבר למה שמופיע בו אם אקבל זימון להופיע בפני חברי הקונגרס", אמר בזמנו מולר.

למרות ההתנגדות שלו, לפני כחודש נודע כי על מולר להתייצב בקונגרס לאחר שקיבל זימונים משתי וועדות - ועדת המשפטים ו-וועדת המודיעין של בית הנבחרים.

 

"הצוות של מולר הסביר שאין בכוונתו לחרוג מהגבולות שנקבעו": התובע הכללי בר (צילום: AP)

 

במקביל, הבוקר דווח בערוץ "פוקס ניוז" שהתובע הכללי, ויליאם בר, שלח מכתב למולר לבקשתו של התובע המיוחד לשעבר. במכתב זה הוסבר לצוותו של מולר כי נאסר עליהם לדון בנושאים שלא רלוונטים לחקירה, כמו גם נאסר עליהם לדון על דברים חסויים בדו"ח.

"כמו שבוב [מולר] אמר, הוא מתכוון לדבוק בדו"ח הציבורי ולא להרחיב מעבר לכך. בשיחות עם משרד המשפטים, הצוות שלו הסביר שאין בכוונתו לחרוג מהגבולות הללו והם ביקשו הנחיות כתובות בעניין", הסביר התובע הכללי בר.

העדות תועבר בשידור ישיר במגוון ערוצים, לרבות פוקס ניוז, סי. אן. אן., MSNBC ועוד החל מהשעה 8:30 בבוקר (שעון חוף מזרחי - 5:30 בבוקר שעון חוף מערבי).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE