הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עצומה חדשה קוראת לממשלת ישראל: מנעו את כניסת עומאר וטליב לשטחי המדינה
שתי חברות הקונגרס השנויות במחלוקת הודיעו על כוונתן לבקר בארץ ובשטחי יהודה ושומרון "במטרה לבחון מקרוב את הכיבוש ופיתרון שתי המדינות" וכצפוי עוררו מהומה. שגריר ארצות הברית הודיע כי מתוך כבוד לקונגרס ולברית בין המדינות, כניסתן לא תמנע. יוזמה חדשה מנסה כעת לבטל את רוע הגזירה

בשבוע שעבר הודיעה חברת הקונגרס מעוררת הסערה, אילאהן עומר, כי ברצונה לבקר בעוד מספר שבועות ביחד עם עמיתתה למפלגה, רשידה טליב שגם כן אינה ידועה כחובבת ציון גדולה, במדינת ישראל ומעבר לקו הירוק, בשטחי יהודה ושומרון שבשליטת הרשות. כל זאת, במסגרת מה שהגדירה כהזדמנות להכיר מקרוב את "מצב הכיבוש" כהגדרתה, ובמטרה להניע את פיתרון "שתי המדינות".

באופן אירוני, ההכרזה הגיעה במקביל לדיווחים על כוונתה של עומאר לקדם חוק שיאפשר החרמת מדינות, ובמילים אחרות, דרך עקיפה למתן רוח גבית לתנועת ה-BDS

בתגובה לביקור המסתמן, הודיע שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, כי ישראל לא תמנע מהן להיכנס לישראל לביקור במדינה וביהודה ושומרון, זאת למרות תמיכתן בתנועת ה-BDS. הוא הסביר זאת באומרו כי "מתוך כבוד לקונגרס ולברית בין ארצות הברית וישראל, לא נמנע כניסה של אף חבר קונגרס למדינה".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילהן עומאר ורשידה טליב. צילום מתוך העצומה

כצפוי, כוונת הביקור עוררה סערה רבה בישראל ובארה"ב בכלל וברשתות החברתיות בפרט, ובעקבות זאת מופצת בימים האחרונים עצומה ויראלית שזוכה להצלחה רבה הקוראת לממשלת ישראל למנוע את כניסתן של השתיים למדינה.

יוזמי העצומה מבקשים מקהילת תומכי ישראל להצטרף ולהפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות ליישם את חוק האנטי BDS המונע מהמחרימים את ישראל להכנס לשטחה וזאת על מנת לא לסייע לעומאר וטאליב "להמשיך ולהפיץ את אג'נדת שנאת ישראל החולנית שלהן", כדברי ההודעה.

גם הפעיל הפרו ישראלי בפלורידה, ג'ו זבולוני הצטרף להפצת העצומה. בפוסט שהעלה בפייסבוק הוא כתב כי "הצמד האנטישמי הזה שאחראי בין היתר להגשת חוק לטובת החרם נגד ישראל בקונגרס ולתמיכה בחיזבאללה ובחמאס, מתכננות להגיע לישראל עוד שבועיים...ואנחנו חייבים לעצור את הביזיון הזה"

 

יעד העצומה הוא להגיע למינימום ל 1,600 חתימות ובשלב זה כבר הושגו קרוב לאלף. המעוניינים לחתום גם כן על העצומה, יכולים לעשות זאת בקישור הבא:

 

https://actionnetwork.org/petitions/keep-omar-tlaib-out-of-israel?source=direct_link&fbclid=IwAR3ac2Ro4hgE74IvxjoGvRfx8f4VzfhuSnLLIBPxcUSk6cv4N8HQpvosAbs

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE