הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעצרו של מהגר בלתי חוקי ע"י סוכני ICE תועד באמצעות "פייסבוק לייב"
שאיין הולט החלה לצלם ולשדר ברשת החברתית את המפגש שלה, של בעלה וילדיהם עם סוכני רשויות ההגירה בקנזס סיטי. הסוכנים שברו את חלון המכונית והוציאו אותו בכוח מכלי הרכב. ב-ICE טוענים שהגבר נכנס לארה"ב בשם בדוי לאחר שגורש קודם לכן

על רקע המבצע לאיתורם וגירושם של שוהים בלתי חוקיים ברחבי ארצות הברית, השבוע פורסם בפייסבוק סרטון שבו ניתן לראות את סוכני רשויות ההגירה כשהם מנפצים חלון של מכונית כדי להוציא נהג שסירב לצאת בכוחות עצמו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רגעי שבירת החלון ומעצרו של השוהה בלתי חוקי (צילום: מתוך פייסבוק)

 

הנהג סירב לצאת מהמכונית לאחר שאישה שנכחה בכלי הרכב דרשה מהסוכנים להציג את צו המעצר. הם סירבו בטענה שקיבלו "צו ללא ניירות".

כ-21 דקות אל תוך הסרטון, שצולם ביום שני האחרון במגרש חנייה של בית דירות במזרח קנזס סיטי, ניתן לראות את רגעי שבירת החלון. רגע לפני כן, הגבר החשוד כשוהה בלתי חוקי נשמע אומר לסוכן כי "אתה יודע שאתה לא אמור לעשות את זה". למרות זאת, הסוכן שובר את החלון, מוציא בכוח את הגבר ומשליך אותו לעבר הקרקע. ברקע ניתן לשמוע ילד שבוכה.

 

צפו בסרטון המלא

 

אל המקום הוזעקו גם שוטרי משטרת קנזס סיטי, אך אין בידם הסמכות להורות לאנשי סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) שלא לבצע את המעצר.

בסרטון ניתן לשמוע את האב לאחר המעצר כשהוא מבקש מסוכני ICE להיפרד מבנו, אך הוא נתקל בסירוב חד משמעי: "ברגעים אלה אנחנו מתייחסים אליך בצורה מאוד נחמדה, אבל אחרי מה שגרמת לנו לעבור עכשיו - יש לך מזל שאני נותן לך לדבר איתה בכלל", מסביר הסוכן וממשיך, "אז לא, אתה תוכל לדבר עם הילד יותר מאוחר, היא תוכל להביא אותו למקום שבו תהיה ושם תראה אותו", הוא אומר.

 

הולט משחזרת את רגעי המעצר למחרת היום (צילום: NPR)

 

לאחר פרסום הסרטון הסבירה האישה שצילמה, שאיין הולט, כי העצור הוא בן זוגה ואביהם של שני ילדיה, פלורנסיו מילאן. לדבריה, מילאן הוא אזרח מקסיקני בלתי-מתועד אשר הגיע לארצות הברית בשנת 2000 בהיותו בן 13.

בראיון שערכה עם רשת חדשות מקומית, הסבירה הולט כי סוכני ICE לא פירטו מדוע נעצר בן זוגה: "הם לא אמרו כלום, חוץ מזה שיש להם צו. אז ביקשתי שיראו לי את הצו והם סירבו לעשות זאת", היא אמרה.

שון נודאור, דובר ICE, הסביר שמילאן נעצר בשל עבור הפלילי אשר כולל "מספר עבירות": "בשנת 2011, בית המשפט הפדרלי לענייני הגירה איפשר לו לעזוב את המדינה מרצונו, ומילאן עשה זאת. עם זאת, הוא שב לארה"ב כעבור חמישה בימים באמצעות שם בדוי, ועל כן ביהמ"ש אישר לגרשו מהמדינה. הוא ישאר בחזקת ICE עד שהגירוש יתבצע", כלשון ההודעה.

בנוגע לתנאי המעצר שכללו את שבירת החלון, נודאור הסביר כי "לסוכנים לא הייתה ברירה אחרת מלבד הוצאתו מן המכונית. הם ניסו לשכנעו במשך 25 דקות", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE