הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות ההגירה: 35 נעצרו וגורשו במהלך "מבצע נחישות בגבול"
למרות ההערכה לפיה המבצע יביא לגירושם של אלפי מהגרים, בפועל רק כמה עשרות אותרו ע"י סוכנות ההגירה ואכיפת המכס. המנהל בפועל של הסוכנות הסביר את האכזבה בפרסום קיום המבצע בתקשורת: "לא שמעתם אף אחד ב-ICE מדבר עליו לפני שהוא יצא לדרך"

שוטרי סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) עצרו 35 מהגרים לא-חוקיים במסגרת "מבצע נחישות בגבול" אשר נועד לאתר ולגרש שוהים בלתי חוקים אשר נגדם כבר הוגשו צווי גירוש, כך על פי המשרד לביטחון מולדת (DHS).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהגר לא-חוקי נעצר בידי ICE בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, על המבצע הנרחב דווח לראשונה בחודש יוני, אך המבצע בוטל ברגע האחרון לאחר שיחה שהתקיימה בין הנשיא טראמפ לבין יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי. לפני כשבועיים הנשיא טראמפ חשף כי נתן אור ירוק לקיום המבצע, אך תוצאותיו לא פורסמו עד כה.

המבצע אמור היה להביא למעצרם וגירושם של 2,000 מהגרים לא-חוקיים, ולא ברור מדוע מספר העצורים כה נמוך ביחס למה שציפו בממשל. רבים טענו שהודעה מוקדמת בנוגע לקיום המבצע פגעה בתוצאות וסיכנה את חיי הסוכנים והשוטרים שמעורבים בו.

 

אזרחי גואטמלה שגורשו השבוע מארה"ב ממירים כסף למטבע המקומי (צילום: AP)

 

מתיו אלבנסה, המנהל בפועל של סוכנות ההגירה ואכיפת המכס, ניסה להסביר את הכמות הקטנה של מעצרים במהלך ראיון שערך עם ה"ניו יורק טיימס" - העיתון שהיה הראשון לפרסם את תוצאות המבצע: "אני לא מכיר אף מדינה אחרת שבה מוסבר לשוהים בלתי חוקיים כיצד להימנע ממעצר בגין פעילות לא-חוקית. זה בהחלט מקשה על רשויות ההגירה", הוא אמר.

בנוגע לפרסום קיום המבצע, אלבנסה נמנע מלהעביר ביקורת על הנשיא טראמפ. הוא כן הסכים לומר ש"לא שמעתם אף אחד ב-ICE מדבר על המבצע לפני שהוא יצא לדרך. אבל בשבועות שקדמו למבצע, הוא היה הנושא המרכזי בתקשורת. אחד האתגרים הגדולים ביותר שניצבים בפנינו הוא לאתר מהגרים לא-חוקיים שלא רוצים שימצאו אותם".

 

מתיו אלבנסה, המנהל בפועל של ICE (צילום: AP)

 

המבצע תוכנן להתקיים ב-10 ערים גדולות, ביניהן גם לוס אנג'לס, ניו יורק, מיאמי וסן פרנסיסקו. רשויות ההגירה תכננו לקיים את המבצע גם בעיר ניו אורלינס, אולם החשש מפני הסופה הטרופית "בארי" הביא לביטול המבצע בלואיזיאנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE