הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אין לו אויבים": בקהילה היהודית במיאמי מנסים להבין מי ירה ביוסף ליפשיץ סמוך לבית הכנסת
בפוסט מרגש שהועלה לפייסבוק, חבריו תיארו את המתפלל בן ה-68 כ-"אדם נהדר שכולם אוהבים". עוד נחשף כי הוא נורה שש פעמים, לרבות 4 פעמים ברגלו. כעת הוא מתאושש מהניתוח, ובמקביל המשטרה מחפשת אחר החשוד, צעיר שנסע במכונית מסוג שברולט

על רקע אירוע הירי בו נפצע מתפלל יהודי בן 68, הקהילה היהודית בדרום פלורידה קוראת להגביר את האבטחה סביב בתי הכנסת באזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פוסט של בית הכנסת בפייסבוק חשף כי הפצוע הוא יוסף ליפשיץ בן ה-68 (צילום: פייסבוק)

 

דמון זלצמן, בכיר בבית הכנסת Young Israel of Greater Miami, פרסם בדף הפייסבוק של המקום פרטים נוספים על האירוע, לרבות העובדה שהפצוע הוא יוסף ליפשיץ, חבר מוכר בקהילה היהודית. "הדבר הכי חשוב כרגע זה לטפל בפצוע, לא רק במהלך הטיפול הראשוני, אלא גם במה שעלול להיות תהליך שיקום ממושך", הוא כתב.

במקביל, משטרת מיאמי ממשיכה את חקירתה של האירוע והיא טרם מסרה באופן רשמי את שמו של הפצוע. עם זאת, במשטרה סיפרו שהחקירה מתקדמת היטב ולאחר שיחות עם עדי ראייה השוטרים סבורים שהם קיבלו תיאור טוב של החשוד ושל המכונית שבה עשה שימוש במהלך אירוע הירי.

על פי העדויות, המשטרה מחפשת אחר גבר בשנות ה-20 המוקדמות לחייו, בעל מבנה גוף רזה ושיער קצוץ. הוא נסע במכונית מסוג שברולט אימפלה כהה, ככל הנראה שחורה. שנת הייצור של המכונית לא ידועה, אך המשטרה חושדת שמדובר בדגם יחסית חדש, ועל כן מדובר בשנת 2006 עד 2013. המשטרה ביקשה להזכיר כי החשוד נחשב ל"חמוש ומסוכן", ועל כן לא מומלץ להתקרב אליו.

 

 

 

על פי זלצמן, ליפשיץ' הגיע לבית הכנסת כ-45 דקות לפני מועד התפילות, דבר שהוא נהג לעשות באופן כמעט קבוע. הוא המתין מחוץ לבית הכנסת וישב על ספסל כאשר בסביבות השעה 6:35 בערב התרחש אירוע הירי: "מכונית כהה עצרה מול הכניסה לבית הכנסת ונהג ירה מספר פעמים. לי נאמר שהוא נורה שש פעמים, כולל ארבע יריות ברגלו", אמר זלצמן.

רב בית הכנסת, דוד להרפלד, סיפר בשיחה לתקשורת המקומית שליפשיץ נהג להקדים בהגעתו לבית הכנסת כדי לסייע למתפלל נוסף שעבר ניתוח בירך והתקשה ללכת ללא עזרה. "מדובר באדם שאין לו שום אויבים. הוא בן אדם נהדר, כולם אוהבים אותו. אני לא יודע אם ניסו לפגוע ביהודי או בבית הכנסת", הוא אמר בשיחה עם ערוץ סי. בי. אס. 4.

בפוסט שהעלה לפייסבוק סיפר זלצמן כי ליפשיץ פונה למרכז הרפואי באוונטורה, שם הוא הוכנס לניתוח וכעת הוא נמצא בהתאוששות. "לא נדרש פושע מתוחכם במיוחד כדי לירות במבוגר שיושב על ספסל. לא לוקח מחבל לנסות ולהרוג מישהו מבודד וחסר ישע. למעשים הללו נדרש פחדן", הוא כתב.

 

אחרי שידאגו למלאכת השיקום של הפצוע, בבית הכנסת קוראים להדק את הקשרים עם המשטרה כדי להגביר את האבטחה. בתמונה נראים שני שוטרים שהוזעקו לאירוע הירי שלשום (צילום: איי. בי. סי. 10)

 

בזמן שחקירת המשטרה נמשכת, המניע לירי עדיין לא ברור ועל כן המשטרה לא יודעת אם להתייחס לאירוע כאל פשע שנאה. זלצמן מצדו ביקש קודם כל להתרכז בשיקום של ליפשיץ, ואז אפשר לדון בנושא האבטחה: "עלינו לעבוד על הידוק היחסים בין מנהיגי הקהילה, בתי הכנסת, בתי הספר ורשויות החוק המקומיות. לא רק כדי להביא למעצרו של היורה, אלא כדי למנוע מפשעים מסוג זה לקרות שוב", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE