הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ הודיע שיטיל מכסי מגן נוספים על סין, ירידות חדות בבורסה בניו יורק
הנשיא צייץ במפתיע והודיע כי החל מהחודש הבא יוטלו מכסים נוספים בגובה 10% על מוצרים סינים בגובה 300 מיליארד דולר. מדד הדאו ג'ונס איבד מאות נקודות מערכו, מניית אפל בירידה בעקבות העובדה שגל המיסוי החדש ישפיע על כמעט כל מוצריה

ארצות הברית תטיל מכסי מגן נוספים בגובה 10% אשר יחולו על מוצרים סינים בשווי 300 מיליארד דולר כבר בראשית החודש הבא, כך הודיע הנשיא טראמפ מוקדם יותר היום (חמישי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נמל לוס אנג'לס אליו מגיעים רוב המוצרים שמיובאים מסין (צילום: Getty Images)

 

החדשות השפיעו באופן ישיר ומיידי על הבורסה בניו יורק, שם מדד הדאו ג'ונס צנח מעלייה של 300 נקודות לירידה של 200 נקודות. בנוסף, מחיר הנפט הגולמי ירד ב-8% ומנייתה של אפל איבד 2% מערכו.

ההודעה של הנשיא טראמפ, שהתקבלה באמצעות ציוץ אופייני, הפתיעה רבים שכן רוברט לייטהייזר, נציג הסחר של ממשל ארה"ב, ושר האוצר סטיב מנושין רק שבו משיחות המו"מ בשנחאי. עם זאת, לאחר הודעת הנשיא נודע שהשיחות הללו הסתיימו מוקדם מהצפוי.

 

הנשיא טראמפ לצד ההכרזה על הטלת מכסי המגן הנוספים (צילום: AP / טוויטר)

 

מוקדם יותר השבוע הודיע הבית הלבן כי פגישה נוספת צפויה להתקיים בספטמבר, אך לא ברור אם הדבר אכן יתרחש בשל הטלת מכסי המגן הנוספים.

כאמור, מניית אפל ירדה בעקבות ההודעה, אך בחברת המחשבים והטלפונים הניידים לא הופתעו מהמהלך. בכירי החברה הזהירו את הממשל וטענו שהחלת מכסי מגן נוספים תפגע באופן קשה בחברה אשר מייצרת ומרכיבה את מרבית חלקיה בסין. בחודש יוני, במהלך פגישה עם נציגי צוות המו"מ הכלכלי, בכירי אפל טענו שהחלת מכסי מגן "תשפיע על כלל המוצרים שלנו".

 

ליו הי, סגן ראש ממשלת סין, נפגש עם נציג הסחר לייטהייזר ושר האוצר מנושין השבוע בשנחאי (צילום: AP)

 

עלפי הדיווחים באתר הכלכלי CNBC, בשעה 11:30 בבוקר (שעון מקומי) נערכה פגישה בבית הלבן בין הנשיא לבין צוות המו"מ. סופת הציוצים שהגיעה בעקבות פגישה זו לא מותירה מקום לספק בנוגע לתסכול של הנשיא טראמפ אודות התנהלות ממשלת סין.

"חשבנו שהגענו להבנות עם ממשלת סין כבר לפני 3 חודשים, אך לצערי היא החליטה לחדש את המו"מ רגע לפני החתימה", טען הנשיא והמשיך, "שיחות המו"מ נמשכות אך ב-1 בספטמבר נטיל מס נוסף בגובה 10% על מוצרי בסך 300 מיליארד דולר. אני מצפה להמשיך את השיח החיובי עם סין על הסכם סחר מקיף יותר, ויש לי הרגשה שהעתיד בין שתי המדינות שלנו יהיה טוב", הוא כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE