הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כבר במהלך חודשי הקיץ: אולפני דיסני קבעו שיא רווח שנתי
קצת יותר משבעה חודשים אל תוך השנה, חברת הסרטים הפופולארית ניפצה את השיא שקבעה לפני 3 שנים. ארבעה סרטים כבר חצו את רף מיליארד הדולר, אחד נוסף צפוי לעשות זאת בקרוב. אנליסט בתעשייה מסביר: "השליטה העולמית של דיסני נוצרה בעקבות העובדה שמותגי הסרטים הגדולים נמצאים ברשותה"

רק לפני ימים אחדים התחלתנו את החודש השמיני של שנת 2019, אך כבר עתה חברת דיסני שברה את שיאי ההכנסות עבור אולפן סרטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אלאדין" ו-"קפטן אמריקה". האחד חצה את רף מיליארד הדולר מזמן, השני יעשה זאת בקרוב מאוד (צילום: דיסני)

 

השבוע נודע שסרטי דיסני שעלו לאקרנים מאז ינואר האחרון גרפו 7.67 מיליארד דולר ברחבי העולם. באופן אירוני למדי, דיסני שבר שיא שהיא קבעה בשנת 2016 - 7.61 מיליארד דולר.

השליטה של החברה בשוק הסרטים קיבלה תוקף נוסף בזכות העובדה שרוב שוברי הקופות שיצאו השנה הם מבית היוצר של דיסני. כזכור, רק לפני כשבועיים הפך הסרט "הנוקמים: סוף המשחק" לסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים עם הכנסה עולמית של 2.79 מיליארד דולר, סכום שהספיק כדי לעקוף את "אווטאר" שהרוויח 2.7897 מיליארד דולר.

עד כה, ארבע סרטים מבית היוצר של דיסני חצו את רף מיליארד הדולר מבחינת ההכנסות, ביניהם "קפטן מארוול", "אלאדין", "מלך האריות" וכמובן "הנוקמים: סוף המשחק". בנוסף, לדיסני סרט שכבר חצה את רף 900 מיליון הדולר ("צעצוע של סיפור 4") והוא גם צפוי לחצות את רף מיליארד הדולר בקרוב. למעשה, חמשת הסרטים הרווחים ביותר של שנת 2019 (עד כה) שייכים לדיסני.

 

סרטי דיסני השונים שמניבים הכנסה יפה לחברה (צילום: דיסני)

 

"השליטה העולמית של דיסני נוצרה בעקבות העובדה שמותגי הסרטים הגדולים נמצאים ברשותה", מסביר פול דרגרבדיאן, אנליסט בכיר בחברת Comscore. "צריך לזכור גם שלדיסני יש כוח שיווק עצום שמסוגל להחדיר את התוכן לכמעט כל צופה פוטנציאלי בעולם", הוא אמר.

הדבר המדהים ביותר בסיפור הוא שישנם סרטי דיסני נוספים שיעלו לאקרנים במחצית השנייה של 2019, כך שהחברה צפויה לקבוע שיא חדש שעשוי להישמר במשך עשרות שנים. בין הסרטים שיצאו בחודשים הקרובים ניתן למצוא את "מליפיסנט: אדונית הרשע" (18 באוקטובר), "לשבור את הקרח 2" (22 בנובמבר) ו-"מלחמת הכוכבים: עליית סקייווקר" (20 בדצמבר).

למרות העובדה שלא נראה שישנם סרטים של אולפנים אחרים שעשויים לקרוא תיגר על דיסני, המחצית השנייה של השנה צפויה להיות טובה יותר עבור אותם אולפנים: "אולפנים מתחרים ישחררו סרטי שהם שוברי קופות. למשל, 'זה חלק 2' של 'האחים וורנר' ו-'ג'ומנג'י: השלב הבא' של 'סוני'", הסביר דרגרבדיאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE