הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין מחריפה את מלחמת הסחר עם ארה"ב, ירידות חדות בבורסה בניו יורק
בייג'ינג איפשרה לשער החליפין של היואן מול הדולר לרדת לערכו הנמוך מזה עשור, מהלך שהביא לירידה של יותר מ-750 מהדאו ג'ונס. אפל, נייקי ופד-אקס - כולן בעלות נוכחות גדולה במדינה - רושמות ירידות חדות במניותיהן. הנשיא טראמפ: "זוהי מניפולציה שתפגע בסין לאורך הזמן"

ירידות גדולות נרשמו בשעות הראשונות למסחר בבורסה בניו יורק, וזאת על רקע החרפת מלחמת הסחר בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם - סין וארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוחרי המניות מביטים אל עבר הלוח שמציג את צלילת המדדים, הבוקר בוול סטריט (צילום: Getty Images)

 

כזכור, ביום חמישי האחרון הנשיא טראמפ הודיע כי מכסי מגן נוספים - הפעם 10% - יחולו על מוצרי סיניים בשווי כולל של 300 מיליארד דולר החל מהראשון בספטמבר. ההודעה גרמה לבהלה גדולה ומניות גדולות ומדדים חשובים רשמו ירידות משמעותיות בערכם.

כעת הגיעה תגובתה של ממשלת סין, שאיפשרה למטבע המקומי שלה - היואן - לרדת לשער החליפין הנמוך ביותר שידעה מול הדולר האמריקאי בעשור האחרון. הבוקר הנשיא טראמפ התייחס למהלך של בייגינג וטען כי מדובר ב"מניפולציה של המטבע אשר תחליש את סין לאורך זמן".

ובינתיים, המדדים החשובים בוול סטריט נמצאים בצניחה חופשית. מדד הדאו ג'ונס איבד יותר מ-750 נקודות מערכו, מדד ה-S&P500 איבד כ-2.9% מערכו ואילו מדד הנאסד"ק איבד 3.4% מערכו. שלושת המדדים הללו איבדו כ-5% בממוצע מאז החודש הקודם, אז נקבעו שיאים של כל הזמנים.

גם חברות רבות איבדו מערכן, בעיקר כאלה בעלות נוכחות גדולה בסין (מבחינת הייצור והרכבה, לא נתוני המכירות). כך למשל, אפל איבדה 4.8% מערך מנייתה, נייקי איבדה 2.3% מהמנייה ואילו חברת המשלוחים פד-אקס איבדה יותר מחמישה אחוזים מערך המנייה שלה.

במקביל, בסין דווח כי ניתנה הוראה לחברות הנמצאות בבעלות ממשלתית שלא לייבא יותר מוצרים חקלאים מארצות הברית, וזאת למרות הסכם שנחתם בחודש יוני האחרון בו בייג'ינג התחייבה לחדש את הרכישות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE