הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא טראמפ גינה את תנועת העליונות הלבנה ומאשים את משחקי המחשב בטבח
כשארצות הברית כולה מנסה להתאושש מסוף שבוע עקוב מדם, הנשיא טראמפ התייחס לראשונה לאירועים הקשים. "עלינו לגנות את הגזענות, דעות קדומות ותנועת העליונות הלבנה". טעות מביכה אירעה כאשר שגה בשם העיר באוהיו שבה אירע הטבח; שעות ספורות לפני הנאום הנשיא תקף את התקשורת וכתב: " ה'פייק ניוז' תרמה לכעס ולזעם שמצטבר כבר שנים"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, גינה את תנועת העליונות הלבנה והגזענות באופן כללי במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס מוקדם יותר היום בעקבות סוף השבוע העקוב מדם שבו לפחות 29 נרצחו ועשרות נוספים נפצעו בשני אירועי ירי המוניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 22 נרצחו בסניף וולמארט באל פאסו בבוקר יום שבת (צילום: Getty Images)

 

"בקול אחד, על האומה שלנו לגנות את הגזענות, דעות קדומות ותנועת העליונות הלבנה", אמר הנשיא במהלך מסיבת העיתונאים ששודרה בשידור ישיר ברחבי המדינה. "עלינו להביס את האידיאולוגיות המרושעות הללו כי אין להן מקום בארצות הברית. שנאה מעותת את המוח, פוגעת בלב וטורפת את הנפש", אמר הנשיא.

המשטרה בטקסס אשר חוקרת את אירוע הירי בסניף וולמארט באל פאסו טענה במהלך סוף השבוע כי פוסט בעל תוכן גזעני כנגד מהגרים ממוצא היספאני אכן נכתב ע"י היורה שנעצר, פטריק קרוסיוס בן ה-21. עוד עולה מהחקירה כי החשוד רצה "לשמר את הזהות האירופאית של ארצות הברית".

 

פאניקה רבה נרשמה בקרב המבלים בדייטון לאחר שנשמעו קולות ירי (צילום: משטרת דייטון)

 

הנשיא טראמפ אומנם גינה את העליונות הלבנה וגזענות, אולם בחר שלא להתייחס באופן ספציפי לשנאת מהגרים. במקום זאת, טראמפ התרכז בלהאשים משחקי וידאו אלימים ובעיות נפשיות בעקבות הטבחים. חשוב להבהיר כי בזמן שהחוקרים מצאו קשר בין החשוד לבין תוכן שהעלה כנגד מהגרים, בשלב זה לא נמצא קשר בינו לבין טענות הנשיא.

במהלך הנאום הנשיא טראמפ הביע תמיכה בחקיקה נוקשה וקרא להטיל עונש מוות על כל מי שמבצע אירוע ירי המוני: "בעיות נפשיות ושנאה סחטו את ההדק, לא האקדח", הוא טען.

 

נאומו המלא של הנשיא טראמפ, הבוקר בבית הלבן

 

הבוקר, עוד לפני נאומו מהבית הלבן, הנשיא טראמפ צייץ כי לדעתו כל חקיקה שתחמיר את בדיקות הרקע עבור רוכשי כלי הנשק צריכה להיות מאושרת ביחד עם מה שהוא כינה "רפורמה במערכת ההגירה": "אסור לנו לתת לאלה שנהרגו בטקסס ואוהיו למות לשווא. כמו כן בנוגע לפצועים. אסור לנו לשכוח אותם ואת הרבים שקדמו להם", כתב הנשיא והמשיך.

"רפובליקנים ודמוקרטים צריכים לעבוד יחדיו כדי להשיג בדיקות רקע נוקשות יותר, אולי באמצעות 'שידוך' של החקיקה לרפורמה במערכת ההגירה. עלינו לדאוג שמשהו טוב, אם לא נפלא, יצא משני אירועים טרגיים אלה", הוא צייץ, אך לא הזכיר את סוגיית בדיקות הרקע בנאומו.

הנשיא טראמפ לצד סגן הנשיא פנס, הבוקר במהלך נאום בעקבות איורעי הירי הקטלניים (צילום: Getty Images)

 

זמן קצר לאחר מכן הנשיא טראמפ האשים את התקשורת, שלה "אחריות גדולה לחיים והבטיחות של ארצנו. 'פייק ניוז' תרמה לכעס ולזעם שמצטבר כבר שנים. הסיקור החדשותי צריך להתחיל להיות הוגן ושוויוני, או שבעיות אלה רק ילכו ויחמירו", הוא כתב.

בנוסף, הנשיא כן הביע את תמיכתו ב"חוקי דגל האדום" - חוקים המאפשרים לבני משפחה מודאגים לקבל צו מבית המשפט שיאפשר להחרים כלי נשק מקרוב משפחה אשר מהווה סכנה לעצמו או לאחרים.

טעות מעט מביכה אירעה במהלך נאומו של הנשיא כאשר הוא התייחס ל"זכרם של הנרצחים בטולידו". בפועל, אירוע הירי הקטלני שבו נרצחו לפחות 9 בני אדם התרחש באזור בילוי בעיר דייטון, שממוקמת כ-150 מייל (כ-240 ק"מ) דרומית לעיר טולידו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE