הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"גיליתי שהאקס שלי הוא רוצח המונים" הצצה נדירה למוחו המעוות של מבצע הטבח באוהיו
בטור שנכתב ע"י אדליה ג'ונסון, שיצאה עם קונור בטס במשך חודשים ספורים בתחילת השנה, היא מספרת על הקשר הלא שגרתי בינה. בדייט הראשון הוא הקרין לה סרטון מתוך התופת בבית הכנסת "עץ חיים", אך היא גם טוענת שהוא "היה ג'נטלמן אמיתי לאורך כל הקשר"

קונור בטס, הצעיר שפתח באש מחוץ לאזור בילוי בעיר דייטון שבאוהיו, הראה לבת זוגו לשעבר סרטון מתוך פיגוע הירי הרצחני בבית הכנסת בפיטסבורג בדייט הראשון שלהם, כך עולה מטור שנכתב ע"י חברתו לשעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ונסון ובטס על רקע זירת הירי (צילום: AP)

 

כזכור, שעות ספורות לאחר הטבח הקשה בסניף וולמארט באל פאסו, בטס ירה למוות בתשעה בני אדם - ביניהם אחותו - לפני שנורה בעצמו בידי השוטרים. אתמול פרסמה אדליה ג'ונסון טור באתר "מדיום" ובו סיפרה אודות ההתנהגות המדאיגה של בטס.

השניים למדו ביחד באותו קורס באוניברסיטה, וכך הם נפגשו. אך החיבור האמיתי בין השניים היה באמצעות שיח על בעיות נפשיות. לדבריה, בטס סיפר שהוא סובל מהפרעה דו-קוטבית ויתכן גם מהפרעה טורדנית-כפייתית (OCD). עוד טענה ג'ונסון כי בטס אמר שהוא מלא במחשבות אפלות ואף התבדח בנוגע לרצונו לפגוע באחרים.

כחודשיים לאחר שהם נפגעו לראשונה, ג'ונסון ובטס יצאו לדייט ראשון. לדבריה, בטס שאל אותה אם היא ראתה סרטונים של אירוע הירי בבית הכנסת "עץ חיים" שבו 11 מתפללים יהודים נרצחו. "בתור בן אדם שבכוונה לא צופה בסרטונים כאלה, הסברתי לו שלא ראיתי את הסרטון", היא שיחזרה.

"הוא הוציא את הטלפון שלו ואני הייתי שיכורה מדי כדי שיהיה אכפת לי ממה שאני רואה", היא כתבה בטור שפרסמה, "לשמחתי הפאב היה רועש מדי כדי שאשמע מה קורה בסרטון, אבל קונור הסביר לי מה קורה תוך כדי. כבר אז חשבתי שזה דבר מאוד מוזר שיקרה בדייט ראשון, אבל לא כזה מוזר כאשר מתחשבים באופי הקורס שבו נפגשנו. בקורס הזה, פסיכולוגיה חברתית, נהגנו לחרוג מנושא השיח ולדבר על רוצחים סדרתיים כמו טד בנדי", היא סיפרה.

 

"היה ג'נטלמן אמיתי לאורך כל הקשר שלנו": אדליה ג'ונסון (צילום: AP)

 

בני הזוג נהגו לבלות יחדיו בפאבים ומועדוני לילה, וג'ונסון כתבה שבטס "היה ג'נטלמן אמיתי לאורך כל הקשר שלנו". בדיעבד, מספרת ג'ונסון, היא עכשיו מבינה שהיו כמה רמזים שהיא הייתה צריכה לבחון לעומק. כך למשל, בחודש מרץ או אפריל האחרון (ג'ונסון לא זוכרת את התאריך המדויק), בטס התקשר אל בת זוגו כשהיה שיכור ביחד עם חברים אחרים. "את רוב השיחה לא הבנתי כי קונור גם ככה היה ממלמל, ככה שהוא היה שיכור זה היה עוד יותר קשה. אבל פה ושם הבנתי כמה מילים, למשל שהוא דיבר על לפגוע באנשים. הוא לא היה ספציפי או משהו כזה, אז חשבתי שזה סתם מהיותו שיכור", היא כתבה.

במאי האחרון היא קיבלה רמז נוסף לחוסר היציבות הנפשית של בטס. לדבריה, הוא רצה לנסוע לביתו של חבר שזה עתה עבר לעיר כדי למסור לו מכתב. "איזה מתוק חשבתי לעצמי", היא כתבה על אירוע זה, "אבל כאשר הגענו לבית מישהו עבד בחצר. הוא התעצבן ואמר שרצה שזה יהיה הפתעה, אז הצעתי שנשוב אחרי ארוחת צהריים. וככה עשינו, אבל העובד עדיין היה בחצר" היא שיחזרה.

"שאלתי הצעתי לו בכל זאת להשאיר את המכתב, הוא התעצבן והתחלתי לשאול שאלות נוספות. ואז קונור אמר לי שזה בעצם הבית של חברתו לשעבר, ושהוא מצא אותה באמצעות הפייסבוק", היא כתבה.

"ביקשתי לקרוא את המכתב, ואני לא זוכרת בדיוק מה היה כתוב, אבל זה היה משהו בסגנון של 'ברוכה הבאה לשכונה, את לא יכולה לברוח מהעבר שלך. באהבה, השכן'", היא כתבה וסיפרה שהקשר שלהם הסתיים ימים בודדים לאחר מכן.

 

ג'ונסון עונה לשאלות העיתונאים, השבוע מחוץ לביתה באוהיו (צילום: AP)

 

ג'ונסון אף סיפרה על הרגעים בהם גילתה כי בן הזוג לשעבר הוא זה שטבח בחפים מפשע: "חברה שלי שלחה לי הודעת טקסט ושאלה אם קונור הוא היורה. חשבתי לעצמי, 'איזו שאלה מוזרה'. אבל אז פרסמו את שמו היורה וראיתי שזה באמת הוא", היא סיפרה.

"בהתחלה הייתי בהלם, ואז התחלתי לבכות. חיפשתי את המידע בגוגל ואז ראיתי את שמו - קונור בטס. חשבתי לעצמי שזה לא שם פופולארי, אבל אולי בכל זאת זה מישהו אחר. ואז ראיתי, בן 24 מבלברוק, וגיליתי שבן זוגי הוא רוצח המונים", היא כתבה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE