הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משיב אש: טראמפ תובע את מדינת קליפורניה
חוק החזרי המס הוביל לתביעה כפול על ידי הנשיא וכן ה-RNC במטרה שבית המשפט הפדרלי יקבע כי הוא נוגד את חוקת המדינה, למרות שקיבל את אישורו הסופי של המושל ונכנס לתוקף רק בשבוע שעבר. עורך דינו של הנשיא: "סוגיית שחרור טפסי המסים הפדרליים של הנשיא טראמפ הועלתה לדיון במהלך בחירות 2016 והעם האמריקאי אמר את דברו"

הנשיא טראמפ והוועדה הרפובליקנית הלאומית (RNC) הגישו השבוע תביעה כנגד מדינת קליפורניה, וזאת בעקבות הצעת חוק שאושרה בשבוע שעבר במדינת הזהב ונועדה להביא לפרסום החזרי המס של טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ משוחח עם העיתונאים מחוץ לבית הלבן ביום שישי האחרון (צילום: Getty Images)

 

כזכור, הצעת החוק קיבלה את אישורו של מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, והיא נכנסה לתוקף באופן מיידי. מסגרת החוק החדש, כל מועמד לתפקיד הנשיאות חייב להגיש למדינה את תצהירי המס של חמש השנים האחרונות עד חודש נובמבר, כארבעה חודשים לפני הפריימריז שיתקיימו במדינה.

"היום נקטנו בפעולה מיידית בבית המשפט הפדרלי כדי לקרוא תיגר על הניסיון של קליפורניה לעקוף את חוקת ארצות הברית. סוגיית שחרור טפסי המסים הפדרליים של הנשיא טראמפ הועלתה לדיון במהלך בחירות 2016 והעם האמריקאי אמר את דברו. המאמץ למנוע מתושבי קליפורניה להצביע בעד הנשיא טראמפ בשנת 2020 יכשל", מסר ג'יי סקולו, עורך דינו האישי של הנשיא.

עוד מסר סקולו כי "מומחים למשפט המשוייכים לכל הזרמים הפוליטיים גינו את החוק הבלתי חוק של קליפורניה, ואנחנו בטוחים שגם בית המשפט יפעל כך".

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, לצד הציוץ העוקצני ששלח לנשיא טראמפ (צילום: AP)

 

כזכור, רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית, כינתה את הצעת החוק ואת אישורה כ"תעלול פוליטי של הדמוקרטים". עוד אמרה שהחוק "נוגד את החוקה ונעשה מתוך יאוש". 

"אם הסיכוי הכי טוב של המועמדים הדמוקרטים לנצח את הנשיא טראמפ ב-2020 הוא למנוע ממיליוני תושבי קליפורניה את האפשרות להצביע עבורו, הם בצרות", אמרה מקדניאל.

לאחר אישור הצעת החוק, המושל ניוסאם הפציר בנשיא טראמפ "לפרסם את החזרי המס כפי שהבטחת לעשות במהלך הקמפיין וכפי שכל נשיא עשה מאז 1973".

 

רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הרפובליקנית הלאומית (צילום: AP)

 

באופן רשמי, החוק חל על כל מי שמתמודד על הנשיאות או על תפקיד המושל, אך לכולם כמובן ברור שמדובר בפרק נוסף בקרב הפוליטי בין שתי המפלגות. 

גם אם הנשיא טראמפ יפסיד בתביעה (מה שלא נראה סביר נכון להיום), הוא עדיין יכול לבחור להתעלם מחוק זה ללא כל השלכות. הסיבה לכך היא שהחוק חל אך ורק על הפריימריז, אך מכיוון שלטראמפ לא צפוי יריב רפובליקני בפריימריז, הוא כלל לא צריך להתמודד בהם כדי לזכות במועמדות ולהמשיך לבחירות הכלליות בנובמבר 2020.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE