הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ה-FBI רוצה גישה ישירה לשרתי פייסבוק וטוויטר
למרות שרק לפני שבועות בודדים פייסבוק נקנסה בסכום של 5 מיליארד דולר בעקבות פרשת פרשת קיימברידג' אנליטיקה בה פרטים אישיים נחשפו, כעת הממשל דורש לקבל גישה מלאה לשרתים, הכוללת קריאת הודעות ואיתוור המשתמש באמצעות כתובת IP

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) החלה לחפש אחר חברה או חברות שימשו כקבלן משנה ויבצעו ניטור בזמן אמת של רשתות חברתיות כגון טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, וזאת במטרה למנוע את הטרגדיה הבאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פייסבוק נקנסה ב-5 מיליארד דולר בחודש שעבר בגין חשיפת מידע אישי. כעת הממשל מבקש מרשתות חברתיות רבות לספק לו את המידע (צילום: AP)

 

על פי הדיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל", אנשי ה-FBI הסבירו כי "ממשלת ארצות הברית זקוקה לגישה לרשתות החברתיות בזמן אמת" כדי להתמודד בצורה טובה יותר מול איומי טרור, הן מבית והן מחוץ לגבולות המדינה.

אחת הבעיות הגדולות ביותר שניצבות בפני הממשל היא העובדה שגופים רבים בו החמירו עם אותן חברות מעמק הסיליקון לאחר שורה ארוכה אירועים שכללו הפרת פרטיותיהם של המשתמשים וחדירה זדונית של האקרים לשרתים. כעת, אותו ממשל מבקש לקבל גישה לאותם חשבונות אישיים של משתמשים.

לפי הדיווח, כבר בחודש יולי החלו אנשי ה-FBI לחפש אחר חברה שתוכל לספק לגופי אכיפת החוק התראה מראש על פעילות אלימה כגון ירי המוני. ההתראה אמורה לבוא באמצעות מספר חשבון ברשת החברתית, כתובת IP ומספרי טלפון רלוונטים.

 

משרדי ה-FBI בוושינגטון (צילום: Getty Images)

 

כוונת ה-FBI מעוררת דאגה רבה בקרב רבים, בעיקר פעילים למען זכויות אזרחיות. "ההצעה של ה-FBI תפגע במהגרים, בבני מיעוט ובפעילים, והיא קוראת לחברות להפר את החוקים של פייסבוק וטוויטר ולדלות מהחשבונות של המשתמשים מידע", אמר מאט קייגל, עורך דין בכיר באיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU).

חשוב להבהיר שכבר היום חברות כגון פייסבוק וטוויטר משתפות פעולה עם רשויות החוק ומספקות מידע אישי של משתמשים, אך תהליך זה בדרך כלל קורה רק כאשר בית המשפט מורה על כך.
 
כאמור, הרצון של הממשל לקבל גישה לחשבונות המשתמשים נתפס כתמוה נוכח העובדה שרק לפני מספר שבועות פייסבוק נקנסה ב-5 מיליארד דולר ע"י ה-FTC בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה בה מידע אישי של משתמשים נחשף ללא אישורים או ידיעתם.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE