הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל נערכת לביקורן של חברות הקונגרס עומאר וטליב, חשש כבד שהן יעלו להר הבית
השתיים צפויות להגיע לישראל ואף לעלות להר הבית בירושלים, אך אין בכוונת ממשלת ישראל לאפשר לאנשי הרשות הפלסטינית להצטרף. בנוסף, יתכן כי מספר אנשי צוות של השתיים לא יוכנסו. סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד רה"מ: " הייתי מעדיף שהן כלל לא יגיעו לישראל"

ממשלת ישראל מתכוננת לאפשרות שחברות הקונגרס הדמוקרטיות רשידה טליב (מישיגן) ואילהאן עומאר (מישיגן), שאמורות על פי הדיווחים להגיע כבר ביום שישי הקרוב, ירצו בהר הבית ביחד עם נציגי הרשות הפלסטינית במהלך ביקורן באזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברות הקונגרס טליב ועומאר. האם יתאפשר להן לעלות להר הבית? (צילום: Getty Images / EPA / AP)

 

כזכור, בימים האחרונים דווח כי הנשיא טראמפ סיפר ליועצים הקרובים שלדעתו רה"מ נתניהו צריך להשתמש בחוק הקיים בישראל ולמנוע את כניסתן של שתי חברות הקונגרס, שלא חוסכות בביקורת כנגד ישראל וקשריה עם ארה"ב. השתיים אף קוראות באופן פעיל להחרים את ישראל, ובכך לרשות המדינה האפשרות לסרב לאפשר את הביקור.

לחץ כבד הופעל מצד חברי קונגרס רבים על שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, כדי שהביקור המתוכנן יצא אל הפועל. בחודש שעבר אמר השגריר דרמר כי "מתוך כבוד אל הקונגרס האמריקאי ואל הברית הנהדרת שקיימת בין ישראל לאמריקה, החלטנו שלא לסרב את כניסתם של אף חברי הקונגרס לישראל".

 

"סביר להניח שטליב ועומאר ירצו לעלות להר הבית": ראובן עזר, סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה (צילום: טוויטר / Getty Images)

 

על פי הדיווחים באתר אקסיוס, ראובן עזר (סגן היועץ לביטחון לאומי במשרד רה"מ) ערך פגישה עם גורמים מדיניים וביטחוניים כדי לדון בביקור של שתי חברות הקונגרס. בסיום אותה פגישה, עזר אמר כי "קיימת סבירות גבוהה" שהשתיים יבקשו לבקר בהר הבית של היותן מוסלמיות. 

עוד דווח כי עזר הורה למשטרת ישראל שלא לאפשר לנציגי הרשות הפלסטינית להתלוות אליהן בזמן הביקור, וזאת במטרה לצמצם את ההד התקשורתי שהן צפויות ליצור אם וכאשר הן יעלו להר הבית.

"אני הייתי מעדיף שהן כלל לא יגיעו לישראל. אם כבר הן מגיעות, המטרה צריכה להיות למזער את הנזק לישראל, הן במערכת הפוליטית האמריקאית והן בקרב דעת הקהל האמריקאי", אמר עזר, לפי הדיווח, לנוכחים בפגישה החשובה.

 

חברות הקונגרס טליב ועומאר. האם יתאפשר להן לעלות להר הבית? (צילום: Getty Images)

 

על אף העובדה שממשלת ישראל לא תנצל את החוק כדי למנוע את כניסתן של השתיים, יתכן כי לפחות חלק מחברי המשלחת לא יורשו להיכנס. לפי הדיווח באקסיוס, עזר הורה לאנשי משרד החוץ בירושלים לפנות אל השגרירות האמריקאית כדי לקבל רשימה מסודרת ומלאה של כל מי שצפוי להגיע, וזאת במטרה לבדוק אם מי מאנשי הצוות וכו' הביע תמיכה בחרם על ישראל.

בשלב זה, לא ברור אם הוחלט לאסור על כניסתם של מי מחברי המשלחת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE