הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא נחשפים לשיר כזה באופן אקראי": כיצד הגיעה האידיאולוגיה הנאצית לתיכונים בדרום קליפורניה?
הצדעה במועל יד תוך כדי שירת שיר מלחמה מתקופת הרייך השלישי. כך בחרו כעשרה ספורטאים תלמידי תיכון בגרדן גרוב לחגוג בחודש נובמבר האחרון ולשתף ברשתות החברתיות. למרות הגינוי החריף של הנהלת בית הספר, הורים ומנהיגים יהודים באזור, תוהים מדוע הוסתר המקרה במשך זמן כה רב. מומחה בתחום חושש שמדובר בתופעה בעלת משמעות רחבה ומטרידה הרבה יותר

סרטון וידאו המציג תלמידי תיכון במחוז אורנג' קאונטי שבדרום קליפורניה כשהם מצדיעים במועל יד ושרים שירים נאציים, נחשף היום על ידי אתר הדיילי ביסט (DAILY BEAST). זו הפעם השנייה בה מתגלה אירוע אנטישמי מסוג זה באזור כאשר בחודש מרץ האחרון תלמידי תיכונים מניופורט וקוסטה מסה השתתפו במשחק שתייה שעשה שימוש בסמלים נאצים.

בסרטון הנוכחי, נראים כעשרה ספורטאים מקבוצת הפולו מים הלומדים בתיכון פסיפיקה שבגרדן גרוב, מותחים מעלה את זרועותיהם תוך כדי שירת שיר מלחמה נאצי. לפי הודעת משרד החינוך המחוזי, התקרית ארעה בחודש נובמבר האחרון, לא בשעות הלימודים, במהלך ארוחה חגיגית באולם ריק במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: מתוך טוויטר)

"אנו מגנים בתוקף את המעשה שתועד בסירטון שהוקלט בשנה שעברה, בו בוצעה תנועה נאצית על ידי תלמידי התיכון. אירועים אנטישמיים אינם מתקבלים על הדעת והורי התלמידים המעורבים זומנו לבירור" מסרו בהודעתם והוסיפו כי תכנית לימודים שתכליתה ביעור התופעה, תועבר בתיכון.

הסרטון שותף בקרב קבוצות מצומצמות ברשתות החברתיות והובא לידיעת הנהלת התיכון רק בחודש מרץ האחרון. בשל מגבלות פדרליות לא נמסר מה היה עונשם של התלמידים הסוררים.

בתוך כך, אתר הדיילי ביסט מדווח שהורה לתלמיד הלומד בתיכון פסיפיקה, סיפר כי מטרידה אותו עצם העובדה שהפרשה נשמרה בפרופיל נמוך על ידי הנהלת המוסד החינוכי, ולא שותפה בקרב הציבור הרלוונטי למרות שהייתה ידועה בין התלמידים במקום. תלמיד אחר טוען שהנושא כלל לא עלה לדיון בשיעורים והוא אינו בטוח שהתלמידים מהסירטון נענשו.

 

 

הרב פיטר לוי, מנהל הליגה נגד השמצה במחוז אורנג', מבקר בחריפות את בית הספר על הסתרת התקרית מפני הציבור. "באופן כללי ובעיקר כאשר דבר כזה מתרחש, יש לנצל את ההזדמנות לתגובה משמעותית יותר שתיידע את כלל הקהילה באזור על מנת שניתן יהיה ללמוד מהמקרה ולמנוע ממנו לחזור בשנית. זה דורש חקירה ודיון".

השיר הנאצי שיצא מפיהם של התלמידים, נכתב על ידי חבר המפלגה הנאצית, המלחין הגרמני, הרמס ניאל, במהלך כהונת משטר היטלר, ונוגן בשנים 1935-1945 במטרה לעודד את חיילי הצבא הנאצי במלחמותיו, עד לנפילת משטר הרייך השלישי.

 

האירוע שעורר סערה בחודש מרץ האחרון. כעת מתברר שזו אינה הסנונית האחרונה בתופעה המטרידה

פרופסור פטר סימי, מרצה המתמחה בחקר פרופיל קבוצות קיצוניות, באוניברסיטת צ'פמן, ובעצמו מתגורר לא רחוק ממקום האירוע, אמר לאתר הדיילי ביסט כי השיר כלל אינו מוכר בקרב הקהל הרחב, מה שמעלה תהיות כיצד נחשפו אותם תלמידים אליו.

לדבריו, מלבד המקרה הנקודתי, יש כאן תופעה מהותית מטרידה במיוחד. "זה לא משהו שאתה מצפה שמישהו ילמד עליו באופן אקראי. ישנה משמעות לעובדה שהם העמיקו בלמידת שיר בהקשר נאצי. האם הם נחשפו לשיר באתר מסויים או בפורום כלשהו בו משותפים חומרים שכאלו?", תוהה פרופסור סימי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE