הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין הציגה מכסי מגן נוספים כנגד ארה"ב, הבורסה בניו יורק רשמה ירידות חדות
אחרי שבתחילת החודש הנשיא טראמפ הורה על החלת מכסת מגן נוספים על מוצרים מסין בסך 300 מיליארד דולר, הבוקר התקבלה תשובת בייג'ינג בדמותם של מכסי מגן הדדיים על מוצרים אמריקאים בסך 75 מיליארד דולר. המדדים החשובים בבורסה בניו יורק ירדו, כמו גם מניות של חברות כגון אפל

המסחר בבורסה בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית לאחר שמוקדם יותר היום הנשיא טראמפ הורה לחברות אמריקאיות "למצוא חלופות" לסין. הודעה זו הגיעה בעקבות ההכרזה של ממשלת סין על כוונתה להטיל מכסי מגן הדדיים על מוצרים אמריקאים בסך 75 מיליארד דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ ומקבילו הסיני, שי ג'ינפינג, במהלך ועידת G20 ביפן (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בתחילת החודש הודיע הנשיא טראמפ שיטיל מכסי מגן נוספים על מוצרים שמיובאים לארה"ב מסין בשווי 300 מיליארד דולר, הפעם בגובה 10%. במקור הנשיא הודיע כי מכסי המגן הנוספים יחלו כבר בתחילת ספטמבר, אולם כעבור ימים בודדים ההודעה עודכנה ונמסר כי החלת מכסי המגן תתרחש רק בחודש דצמבר.

ההכרזה הסינית מהבוקר היא למעשה תגובה להטלת מכסי המגן הללו, שכן מסגרת הזמנים להחלתם זהה לזו של ארה"ב. ההכרזה הביאה לירידות חדות בבורסה, למשל במניית אפל שאיבדה יותר מ-4% מערכה. יצרנית הסמאטרפונים והמחשבים נפגעה מכיוון שמרכיבים אלקטרונים ושבבים הם חלק מהמוצרים שעליהם יוטל המס הנוסף.

"המדינה שלנו איבדה טריליוני דולרים מסין במשך השנים. הם גנבו את הקניין הרוחני שלנו בקצב של מאות מיליארדי דולרים מדי שנה, והם רוצים להמשיך. לא אתן לזה לקרות! אנחנו לא זקוקים לסין, ובכנות אנחנו מעדיפים להיות בלעדיה", צייץ הנשיא טראמפ והמשיך, "כמויות גדולות של כסף נגנבה מאיתנו ע"י סין במשך עשורים שלמים וזה חייב להיפסק", הוא כתב.

 

הנשיא ציווה על חברות המשלוחים להפסיק להעביר סמים לארה"ב (צילום: אימגור)

 

"אני מורה לחברות האמריקאיות הנהדרות להתחיל לחפש אחר חלופה אפשרית לסין באופן מיידי, כולל לשקול להחזיר את החברות לארה"ב ולייצר את כלל המוצרים במדינה. אני אגיב למכסי המגן של סין אחר הצהריים. זוהי הזדמנות מצוינת עבור ארצות הברית", צייץ הנשיא.

טראמפ אף בחר לצוות על חברות המשלוחים לעצור את משלוחי הסמים מסין: "אני נותן הוראה לכל חברות המשלוחים, לרבות פד-אקס, אמזון, UPS ורשות הדואר, לחפש ולסרב לבצע משלוחים של פנטניל, סם שהורג 100 אלף אמריקאים מדי שנה. הנשיא שי אמר שהוא יפסיק את זה אבל לא עמד במילה שלו. הכלכלה שלנו חזקה בגלל שנתיים וחצי האחרונות, והיא גדולה בהרבה מזו של סין. אנחנו נשמור על זה ככה!", צייץ הנשיא.

 

הנשיא טראמפ לצד אחד הציוצים שלו מהבוקר (צילום: רויטרס / טוויטר)

 

כאמור, הטלטלה הכלכלית הורגשה היטב בבורסה בניו יורק, שם מדד הדאו ג'ונס איבד כ-621 נקודות מערכו (כ-2.37%), מדד ה-S&P500 איבד 2.59% מערכו ואילו מדד הנאסד"ק ירד ב-3%.

למעשה, מדובר בפעם השישית במהלך החודש הנוכחי שמדד הנאסד"ק נופל ביותר מאחוז, והפעם החמישית שמדד הדאו ג'ונס יורד בערך דומה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE