הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"דוריאן" יתחזק לפני שיגיע לפלורידה, מושל המדינה הכריז על מצב חירום
רון דה-סנטיס הפציר בתושבים "לעקוב אחר ההוריקן ולהיערך בהתאם" והסביר כי "יש עדיין סימני שאלה לגבי נתיב הסופה". עוד נודע כי הסופה צפויה להתחזק לקטגוריה 4 כשתגיע לחופי פלורידה. באחד המחוזות דווח על מחסור בדלק, בסופרמרקטים נערכו מבעוד מועד להגעת הסופה ואגרו את המלאי

הרשויות בפלורידה נערכות לקראת הגעת סופת ההוריקן "דוריאן" אל חופי המדינה כבר בימים הקרובים, ומוקדם יותר היום (חמישי) ביקר מושל המדינה, רון דה-סנטיס, במרכז הלאומי להוריקנים, שם קיבל תדרוך לגבי הסערה הצפיוה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוריקן "דוריאן" מתקרב לעבר חופי פלורידה (צילום: AP)

 

כזכור, שירות מזג האוויר הלאומי של ארצות הברית (NWS) החל לעקוב אחרי "דוריאן" עוד כשהוגדרה כסופה טרופית. אתמול הסופה התחזקה והוגדרה כהוריקן בעוצמת קטגוריה מס' 1 כאשר היכתה בפורטו ריקו ואיי הבתולה.

אתמול דיווחנו כי קיים חשש שההוריקן יתחזק לקטגוריה מס' 3 (מתוך 5) כשיגיע לחופי פלורידה, אולם הבוקר עדכן ה-NWS כי הסופה צפויה להתחזק לקטגוריה מס' 4.

 

"יש עדיין סימני שאלה לגבי נתיב הסופה": מושל המדינה, רון דה-סנטיס (צילום: AP)

 

לאחר שקיבל תדרוך מאנשי המרכז הלאומי להוריקנים, המושל דה-סנטיס ערך מסיבת עיתונאים ובה הדגיש כי המוכנות להגעת הסופה היא הדבר החשוב ביותר: "המסר שלי לכל תושבי פלורידה הוא לעקוב אחר ההוריקן ולהיערך בהתאם. יש עדיין סימני שאלה לגבי נתיב הסופה. יש האומרים שמיאמי ואזור הקיז ייפגעו, אך יש גם תסריט שצפון פלורידה תיפגע באופן קשה, וכמובן גם מרכז פלורידה. לכל משפחה צריכה להיות תוכנית היערכות כבר עכשיו", הוא אמר.

המושל דה-סנטיס אף הכריז על מצב חירום ב-26 מחוזות, מצב שיימשך לכל הפחות עד אחרי סוף השבוע הארוך (חג ה"לייבור דיי" חל ביום שני). לדבריו, ההחלטה להכריז על מצב חירום צפויה לאפשר תיאום טוב יותר בין הרשות המקומית, הרשות המדינית והרשויות הפדרליות.

"כבר שמענו דיווחים על מחסור בדלק במחוז ברברד. הכרזת החירום תאפשר להזרים יותר דלק למדינה, והיא גם מאפשרת לנו לעשות שימוש בחיל המשמר. כפי שאמרתי, יש כמה נתיבים אפשריים אז אנחנו עדיין לא שולחים את החיילים למקומות מסוימים, אבל הם בהמתנה", אמר המושל.

על שיתוף הפעולה עם הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), דה-סנטיס אמר שהגוף "תומך בנו בכל הדרכים. שוחחתי עם המנהל בפועל של הסוכנות והוא הבטיח לסייע לנו במה שנצטרך".

 

הוריקן "דוריאן" מתקרב לעבר חופי פלורידה (צילום: גוגל מפות)

 

גם בחברת החשמל Florida Power and Light נערכים להגעת הסופה, והבוקר נודע כי עשרות טכנאי פוזרו ברחבי המדינה במטרה לטפל בתקלות בזמן אמת. מעבר לחשש להפסקות חשמל, קיים חשש מפני הצפות.

"אם אתם נמצאים באזור שבו יש הצפות בזמן שיורד גשם, אתם כנראה תראו מחזה דומה בימים הקרובים. אל תזלזלו בזה, זה איום ממשי ומשמעותי", אמר המושל והוסיף כי הצפות עלולות להביא לסגירת כבישים מרכזיים, ועל התושבים להיערך לכך.

"אני ממליץ לקנות מזון, שתייה ותרופות שיספיקו לכל המשפחה לשבוע ימים", סיכם המושל.

 

סופרמרקטים רבים חידשו את מלאי המים כדי למנוע שיחזור של החוסרים שנרשמו במהלך הוריקן מת'יו ב-2016 (צילום: Shutterstock)

 

ובמקביל לכך, ברשת הסופרמרקטים הגדולה במדינה, פבליקס, נערכים לעומסים כבדים ביממה הקרובה. ניקול קראוס, דוברת הרשת, סיפרה לסוכנות הידיעות AP כי העובדים במרכזי ההפצה פועלים שעות נוספות על מנת למלא את המלאי של מוצרים מבוקשים כגון מים בבקבוקים וקופסאות שימורים.

מלבד הדיווח של המושל על כך שדלק אזל במחוז ברברד, לא התקבלו דיווחים דומים מאזורים אחרים. לא ברור אם אירועים שתוכננו לסוף השבוע יתקיימו, ויתכן שרק ביממה הקרובה תתקבל הודעה רשמית לאחר שנתיב ההוריקן יתבהר. עם זאת, כבר הבוקר הודיע המושל כי משחק הפוטבול של אוניברסיטת פלורידה סטייט הועברה מהעיר טלהסי לג'קסונוויל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE