הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחריף את המאבק: ממשל טראמפ יקשה על תהליך קבלת האזרחות של ילדי חיילים ודיפלומטים
ללא כל הכנה מוקדמת, השבוע נחשפה מדיניות חדשה של המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה במסגרתה ילדים לאזרחים המשרתים מחוץ למדינה לא יוכרו כתושבי ארה"ב, ו"כתוצאה מכך, אותם ילדים לא יקבלו אזרחות באופן אוטומטי". לאחר שרבים התקשו להבין בדיוק על מי ישפיע השינוי, מנהל רשות ההגירה פרסם הבהרה בטוויטר וכתב: "אין כל השפעה על סוגיית האזרחות מכוח לידה"

הממשל בראשות הנשיא טראמפ חשף אתמול (רביעי) חוקים חדשים שיקשו על תהליך קבלת האזרחות עבור ילדים שנולדים למהגרים שאינם אזרחים אשר משרתים מחוץ לגבולות ארצות הברית בתפקידים שונים כגון חייל או דיפלומט שהוצב במדינה זרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

למעשה, מדובר בהמשך ישיר של מדיניות הממשל, שמבקש לסרבל את תהליך קבלת האזרחות במטרה להרתיע מהגרים לא-חוקיים מלנסות להגיע לארה"ב. כזכור, מוקדם יותר החודש הממשל חשף מדיניות חדשה שתמצמם משמעותית את מספר הזכאים לגרין קארד‎. ורק בשבוע שעבר אמר הנשיא טראמפ כי הוא "שוקל ברצינות" לבטל את הזכות לקבל אזרחות עבור מי שנולד במדינה.

"אנחנו בוחנים את סוגיית האזרחות מכוח לידה בצורה רצינית ביותר", אמר הנשיא על אף הקשיים שהחלטה זו צפויה להיתקל בהם. 

אתמול פרסם המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (USCIS) את המדיניות החדשה, וממנה עלה כי הנפגעים העיקריים יהיו אותם אנשים שמשרתים מחוץ לארה"ב במגוון תפקידים וגופים שונים. אלא שבפועל נוצר תסכול ובלבול גם בקרב עורכי דין המתמחים להגירה, שכן מהמסמכים שפורסמו ע"י המשרד ניתן להבין שגם ילדים של אזרחים אמריקאים יושפעו מן השינוי.

 

ההודעה המקורית והמעט מבלבלת של USCIS (צילום: צילום מסך מתוך אתר המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה)

 

דוברת משרד ההגנה האמריקאי, לוטננט קולונל (סא"ל) קרלה גליסון, פרסמה הודעה שבה נאמר ש"הפנטגון עובד בתיאום מלא עם המשרד לענייני אזרחות ושירותי ההגירה. ממה שהבנו, ההשפעה הצפויה מהשינוי היא קטנה ביותר. עם זאת, אנחנו מתחייבים לסייע למשפחות שכן יושפעו מן השינוי", כלשון ההודעה.

בלבול נוסף נוצר כאשר דוברת USCIS, מרידת' פארקר, מסרה לאתר הצבאי "Task and Purpose" כי "במסגרת השינוי, לא נוכל להתייחס לילדים שגרים עם הוריהם מחוץ לארצות הברית כתושבי המדינה, גם אם ההורים הם עובדי הממשל או חיילים המוצבים בבסיס מחוץ למדינה. כתוצאה מכך, אותם ילדים לא יקבלו אזרחות באופן אוטומטי".

קן קוצ'ינלי, המנהל בפועל של USCIS, נדרש להבהיר את העניין והוא פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שבה הכחיש באופן גורף כי השינוי יחול על ילדים לעובדי הממשל או חיילים: "מדיניות זו נועדה ליישר קו בין המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה ומשרד החוץ. זה הכל. השינוי לא ישפיע כלל על מי שנולד כאזרח אמריקאי, רק על ילדים שנולדו מחוץ לארצות הברית. אין כל השפעה על סוגיית האזרחות מכוח לידה", הוא כתב.

מהודעתו של קוצ'ינלי עולה כי מי שיושפע מן השינוי הם ילדים לחיילים ואנשי משרד החוץ אשר אינם אזרחים, אך מחזיקים בגרין קארד. אנדרו בלווינס, מנכ"ל הארגון Modern Military Association of America המספק סיוע למשפחות החיילים המשתייכים לקהילת הלהט"ב, מסר לרשת "פוקס ניוז" ש"לחיילים יש מספיק על הראש, הדבר האחרון שהם צריכים לעסוק בו בזמן שהם משרתים מעבר לים זה המעמד החוקי של ילדיהם", הוא אמר.

 

קן קוצ'ינלי, המנהל בפועל של המשרד לאזרחות ושירותי הגירה, נאלץ לפרסם הודעת הבהרה בעקבות הבלבול שנוצר (צילום: AP)

 

מי שהיה מהראשונים להגיב לשינוי היה חבר הקונגרס דון באייר (דמוקרט, וירג'יניה), שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נולדתי באירופה בזמן שאבא שלי הוצב ביבשת במסגרת שירותו הצבאי. אי-מתן אזרחות מלאה לילדים של אותם אנשים שמגינים עלינו הוא בגידה בחיילים ובעובדי הממשל, והוא נוגד את העקרונות של ארה"ב".

סגן הנשיא פנס לא הזכיר את השינוי במדיניות, אך צייץ ש"תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, ארצות הברית משגשגת והצבא שלנו מתחזק. יוצאי הצבא מקבלים את היחס ואת הכבוד שמגיע להם. הממשל שלנו תמיד יעמוד לצדם של החיילים הנפלאים של הכוחות המזוינים", הוא כתב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE