הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הסכנה לא חלפה": סופת ההוריקן דוריאן נחלשה לקראת ההגעה לפלורידה
למרות ששונמכה ברמתה, הסופה העוצמתית ממשיכה להכות באיי בהאמה ועד כה גרמה למותם של לפחות 5 בני אדם. היא צפויה להגיע לפלורידה בהמשך היום, ואז לנוע צפונה ולהכות בג'ורג'יה, דרום קרוליינה וצפון קרוליינה. אלפי טיסות בוטלו, נמלי תעופה מרכזיים ופארקי שעשועים נסגרו

סופת ההוריקן "דוריאן" ממשיכה להתקדם אט אט לעבר החוף המזרחי של ארצות הברית, וזאת לאחר שביממה האחרונה הסערה "נתקעה" מעל לאיי בהאמה, שם לפחות 5 בני אדם נהרגו ונזק כבד נגרם לאלפי מבנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סופת ההוריקן דוריאן כפי שתועדה מהחלל (צילום: טוויטר)

 

תושבי איי בהאמה מדווחים על הרס רב, הכולל הצפות במרבית חלקי מדינת האי. ראש הממשלה המקומי, הוברט מיניס, אמר אתמול (שני): "זה כאילו שאנחנו נלחמים באויב שיש ברשותו את כל כלי הנשק האפשריים".

המרכז הלאומי להוריקנים, גוף השייך לשירות מזג האוויר הלאומי (NWS), עדכן בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי כי "דוריאן" נחלשה לקטגוריה 3 (בה הרוח נעה במהירות של כ-120 מייל לשעה, או כ-190 קמ"ש). בהמשך הבוקר, בסביבות השעה 11:00 (שעון חוף מזרחי) עדכן המרכז כי "דוריאן" ממשיכה להיחלש לקטגוריה 2, ושכרגע היא נעה לכיוון ארצות הברית במהירות איטית ביותר, כמייל לשעה.

במרכז הוסיפו כי הסכנה לא חלפה עבור תושבי פלורידה, והסופה עלולה להתחזק מעל לים לפני שתגיע לחופי ארה"ב. 2 מיליון תושבים שנדרשו להתפנות מבתיהם עדיין אינם יכולים לשוב אליהם.

 

הנתיב הצפוי של הסופה הקטלנית (צילום: גוגל מפות/שירות מזג האוויר הלאומי)

 

באיי בהאמה מכנים את ההוריקן כ"טרגדיה היסטורית" בעקבות מותם של לפחות 5 בני אדם (ביניהם גם ילד בן 8) ופציעתם של עשרות נוספים. מומחים מסבירים כי העובדה שהסופה נעה במהירות כה איטית היא אחת הסיבות המרכזיות לממדי ההרס במדינת האיים.

עוד הוסבר כי על אף שנחלשה, הסופה עדיין נחשבת למסוכנת. על פי כל ההערכות, היא תכה בחוף המזרחי של פלורידה לקראת ערב יום שלישי ותישאר מעל לאזור עד לערב יום רביעי. לאחר מכן הסופה צפויה לנוע צפונה לאורך החוף כאשר היא תגיע לג'ורג'יה ודרום קרוליינה בימי רביעי וחמישי, ומעל לצפון קרוליינה ביום חמישי או שישי.

 

נזק עצום נגרם באיי בהאמה בעקבות ההוריקן (צילום: רויטרס)

 

כזכור, אתמול דיווחנו על ביטול של מאות טיסות וסגירתם של מספר נמלי תעופה מרכזיים. הבוקר הוחלט בכל זאת לסגור גם את נמל התעופה של אורלנדו - ה-10 בגודלו בארה"ב. החלטה דומה התקבלה כבר לפני יומיים, אך בסופו של דבר הוחלט לבטל חלק מהטיסות ולאפשר את קיומן של אחרות.

נכון לשעות הבוקר של יום שלישי, מצב החירום בפלורידה נמשך יותר מ-1,500 טיסות בוטלו. גם חברת הרכבות Amtrak הודיעה על שיבושים בקווים לאורך החוף המזרחי, לרבות ביטול של מספר קווים מרכזיים.

חברת דיסני הודיעה כי מרבית הפארקים בדיסניוורלד ייסגרו בין 2:00 ל-3:00 בצהריים כדי להתכונן להוריקן. לעומת זאת, ביוניברסל סטודיוס יישארו פתוחים לאורך כל היום.

 

סניף "קוסטקו" בפלורידה התמלא בקונים רגע לפני הגעת ההוריקן (צילום: Shutterstock)

 

חיילי המשמר הלאומי של ארה"ב פרוסים ברחבי פלורידה וממתינים לסייע במאמצי החילוץ והצלה (צילום: טוויטר)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE