הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אור בקצה המנהרה: נציגי סין וארה"ב ידונו במלחמת הסחר, אופטימיות בוול סטריט
רק פרסום ההודעה בנוגע לקיום הפגישה בחודש הבא הוביל לעליות בבורסה, דבר שמעיד יותר מכל על ההשפעה העצומה של מלחמת הסחר על שתי הכלכלות החזקות בעולם. נציגי המו"מ לייטהאוזר אישר את קיום השיחה, אך לא את הפגישות שתוכננו

נציגים של ממשלות סין וארצות הברית עתידים להיפגש בחודש הבא כדי לנהל סבב נוסף של מו"מ בנוגע למלחמת הסחר שמתנהלת בין שתי הכלכלות הגדולות בעולם, כך נחשף אמש ע"י משרד המסחר בבייג'ינג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AFP)

 

בשיחה שוחחו שר האוצר האמריקאי, סטיב מנושין, ונציג הסחר של ארה"ב, רוברט לייטהייזר, עם לי הי, הדיפלומט הבכיר בצוות המו"מ. דוברו של לייטהייזר אישר את קיום השיחה, אך לא אישר באופן רשמי את הודעת משרד הסחר הסיני בנוגע לפגישה.

בעקבות ההודעה על קיום הפגישה נוצרה תחושת אופטימיות בקרב כלכלני וול סטריט, ומאז שעות הבוקר מדד הדאו ג'ונס זינק ביותר מ-400 נקודות.

"שני הצדדים צריכים לעבוד יחדיו כדי לקבל החלטות פרקטיות שיסייעו למו"מ", נכתב בהודעת משרד המסחר הסיני, והוסיפו כי סבב פגישות יתקיים בחודש הבא בוושינגטון. כאמור, במשרדו של לייטהייזר אישרו כי פגישות של נציגים זוטרים אכן נקבעו, אך לא התקבל אישור על הפגישה בוושינגטון עם הי.

כזכור, ארה"ב וסין מנהלות מלחמה כלכלית שבה כל אחת מטילה מכסים על מוצרים שמיובאים מהשניה. הפרק האחרון בסוגייה הגיע בימים האחרונים כאשר הנשיא טראמפ החליט לדחות את החלת מכסי המגן הנוספים עד לחודש דצמבר. למרות שצעד זה יצר חלון של כמה חודשים בהם המו"מ יכול היה להתקדם, ממשלת סין הכריזה על מכסים משלה שנכנסו לתוקף בתחילת החודש הנוכחי. בעקבות כך, הנשיא טראמפ הורה למצוא אלטרנטיבה ליבוא מסין.

 

ליו הי, סגן ראש ממשלת סין, נפגש עם נציג הסחר לייטהייזר ושר האוצר מנושין בחודש שעבר (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE