הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדרך לעיצומים בסופרמרקטים בדרום קליפורניה: 50 אלף עובדים מאיימים לפתוח בשביתה
באיגוד שמייצג עובדים בכ-500 סניפים ראלפס, וונס ואלברטסונס ברחבי דרום קליפורניה תתקיים הצבעה האם לאשר את תנאי העסקה שהוצעו להם. אם הם יסרבו, תתקיים באופן מיידי הצבעה נוספת שתכריע לגבי סוגיית השביתה. העובדים דורשים לקבל העלאה בשכר ותנאים כגון ביטוח בריאות וקרן פנסיה

כ-50 אלף עובדים ברשתות הסופרמרקטים ראלפס, אלברטסונס ועוד ברחבי דרום קליפורניה עלולים להכריז על סכסוך עבודה ולפתוח במה שעלולה להיות השביתה הגדולה ביותר במגזר הפרטי מאז ש-74 אלף עובדי ג'נרל מוטורס נטשו את המפעלים ב-2007.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בקיץ הצדדים הצליחו להימנע משביתה. האם היא בלתי נמנעת כעת? (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מאז חודש מרץ מתנהל משא ומתן בין איגודים המייצגים קופאים, עובדי מחסן ועוד לבין נציגי ראלפס (חברת בת של קרוגר) ואלברטסונס (שגם רשת נמצאת בבעלותה).

מדובר בעובדים ביותר מ-500 סניפים ברחבי דרום קליפורניה, והם מבקשים לקבל העלאה בשכר ושיפור בתנאי העבודה כגון ביטוח בריאות. כאמור, השיחות מתנהלות בין הצדדים כבר כחצי שנה, ובחודש יוני שביתה נמנעה ברגע האחרון.

עם זאת, בשבועות האחרונים דווח על מספר עובדי רשת ראלפס שפתחו במחאות מחוץ לסניפים כדי להגביר את המודעות למאבק ואת הלחץ על ההנהלה.

בשבוע הבא, העובדים ששייכים לאיגוד  "United Food And Commercial Workers" יכריעו אם לקבל את ההצעה האחרונה שהוגשה להם ע"י קרוגר ואלברטסונס. אם העובדים ידחו את ההצעה, תתקיים הצבעה נוספת והעובדים יחלטו אם לפתוח בשביתה.

 

עובדי ראלפס פתחו במחאה מחוץ למספר סניפים ברחבי דרום קליפורניה (צילום: טוויטר)

 

כזכור, ב-2003 שבתו כ-70 אלף עובדים ב-859 סופרמרקטים ברחבי קליפורניה במשך חמישה חודשים עד שבסופו של דבר הוצע להם הסכם עבודה משופר. שביתה זו עלתה לסופרמרקטים בסכום כולל של 1.5 מיליארד דולרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE