הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לפלילים באסון ספינת הצלילה: אנשי הצוות פעלו בניגוד לחוק כאשר ישנו בליל הטרגדיה
למרות שהחוק הימי בארצות הברית מחייב לפחות איש צוות אחד להיות ער ובמשמרת כאשר ישנם נוסעים, צוות ה"קונספשן" ישנו כולם כאשר הלהבות פרצו בסמוך לשעה 3:00 בבוקר. במקביל, כלי השיט הוצא מהמים השבוע, דבר שעשוי לסייע לחוקרים להבין אם הם פעלו באופן רשלני

ששת אנשי הצוות של ספינת הצלילה "קונספשן" ישנו בניגוד לחוקי משמר החופים כאשר הלהבות פרצו בכלי השיט, ו-33 נוסעים ואיש צוות אחד נהרגו כאשר נלכדו מתחת לסיפון, כך נחשף השבוע ע"י רשויות החוק בדרום קליפורניה אשר חוקרות את האסון שאירע לפני קצת פחות מחודשיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ה"קונספשן" בה אירעה הטרגדיה הקשה, השבוע לאחר שהוצאה מהמים (צילום: AP)

 

על פי הממצאים הראשוניים של חקירת המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB), חמישה אנשי צוות, לרבות החובל, ישנו במגוריהם הסמוכים לגשר הספינה כאשר האש פרצה. אשת צוות בת 26 ישנה מתחת לסיפון עם הנוסעים, וכאמור נהרגה באסון הקשה.

ביום חמישי האחרון הצליחו אנשי משמר החופים למשות את כלי השיט החרוך, אך עדיין לא ברור מה בדיוק הוביל לדליקה הקטלנית. על פי הודעת ה-NTSB, אחד מאנשי הצוות התעורר והבחין בלהבות על גבי כלי השיט. הוא העיר את יתר אנשי הצוות, והחובל שלח קריאת "מיידיי" למשמר החופים.

אחד מאנשי הצוות שבר את רגלו כאשר קפץ לסיפון התחתון במטרה להגיע אל הנוסעים, אך עשן מילא את כלי השיט וכל החמישה נאלצו לקפוץ למים. החובל ושני אנשי צוות נוספים שחו אל חלקו האחורי של הספינה ועלו עליה בשנית. לחוקרים הם סיפרו שחשבו להגיע לחדר מנוע כי הם האמינו שהאש פרצה שם. כאשר הבינו שטעו וכאשר לא נותרה להם ברירה נוספת, הם עלו על סירת הצלה ואספו את יתר אנשי הצוות.

בקרבת מקום נכחה יאכטה גדולה שבה ישנו בני זוג, והצוות הצליח להגיע אליהם ולשלוח תמונת מצב למשמר החופים באמצעות מכשיר הקשר. במקביל, כמה מאנשי הצוות שבו לספינה כדי לחפש אחר ניצולים.

 

הספינה לאחר כיבוי הלהבות מול חופי דרום קליפורניה (צילום: AP)

 

לפי מארק ברני ממשמר החופים, שהשתתף במאמצי החיפושים אחר ניצולים ביממה הראשונה לאסון, אמר שכלי שיט כגון ה"קונספשן" מחויבים לפי החוק הימי בארצות הברית לוודא שלפחות איש צוות אחד ער כאשר ישנם נוסעים על גבי הספינה.

לדבריו, מותר לאנשי הצוות לעשות משמרות ולהתחלף באופן חופשי, אך בכל רגע נתון לפחות איש צוות אחד מוכרח להיות נוכח בגשר: "אי אפשר לדעת איזה דברים יקרו בים, ולכן תמיד צריך זוג עיניים שמשגיחות על מה שקורה על גבי כלי השיט, בסביבה המיידית שלו וברשת הקשר", הסביר ברני.

רשויות החוק הפדרליות כבר פתחו בחקירה, ויתכן מאוד שהחוקרים יבקשו להגיש כתב אישום ובו 33 סעיפים של הריגה ימית כנגד החובל, ויתכן גם נגד יתר אנשי הצוות ששרדו.

דאגלס שוורץ, עורך דין המייצג את חברת Truth Aquatics שהינה הבעלים של כלי השיט, מסר הודעה בעקבות פרסום הממצאים ובו טען כי אחד מאנשי הצוות היה ער כחצי שעה לפני פרוץ הלהבות. לדבריו, הוא ערך סיור מסביב לספינה והכל היה תקין.

עוד מסר שוורץ כי כל כלי השיט שנמצאים בבעלות החברה "עברו את כל הביקורות השנתיות של משמר החופים ב-45 השנים האחרונות".

 

החוקרים מקווים להבין כיצד פרצו הלהבות לאחר שהספינה הוצאה מהים במבצע מורכב וממושך (צילום: AP)

 

כאמור, הממצאים שפורסמו הם ראשוניים, אך במשמר החופים כבר פרסמו הנחיות חדשות בנוגעות להטענת מכשירים בעלי סוללת ליתיום-יון ושימוש במפצלים – דבר שככל הנראה מעיד על כיוון החקירה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE