הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות שינוי בחוק: הפחתה משמעותית בכמות הלוויתנים שנלכדו ברשתות דיג
מומחים הסבירו כי קיצור עונת הדיג של סרטנים ע"י הרשויות בקליפורניה הוא ככל הנראה הסיבה מאחורי הירידה בנתונים. עם זאת, בחודשים הקרובים יתקבלו נתונים לגבי חודשי הקיץ שבהם לוויתנים בדרך כלל ממלאים את החוף המערבי, ורק אז תתקבל תמונת מצב ברורה יותר

כמות הלוויתנים שנלכדו ברשתות דיג לאורף חופה המערבי של ארצות הברית ירדה בכמעט 50% במחצית הראשונה של השנה לעומת אשתקד, כך על פי נתונים שפורסמו ע"י ארגון מוביל הפועל למען שימוע הטבע ומשאבי הטבע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לוויתן שתועד בסמוך לחופי קליפורניה עם רשת דיג סביב סנפירו (צילום: מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי)

 

הארגון – The Center for Biological Diversity – ניתח את הנתונים שפורסמו ע"י שירות הדייג הלאומי (NMFS) ומהם עולה כי דווח על 18 לוויתנים שנלכדו בשתות דיג מול חופי קליפורניה, אורגון ו-וושינגטון. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד נרשמו 42 מקרים מסוג זה.

בדיקה של המקרים משנה שעברה העלתה כי לרוב מדובר ברשתות שהוכנסה לים ע"י דייגי סרטנים. כתוצאה מכך החליטו ראשי מחלקת הדיג והציד בקליפורניה לצמצם את עונת הדיג של סרטנים, והשנה היא תמה ב-15 באפריל במקום ה-30 ביוני. רבים הסבירו כי מאמץ זה הוא ככל הנראה הסיבה לירידה בכמות הלוויתנים שנפגעו מאותן רשתות.

ביולוגים מסבירים כי ברשתות הדיג ישנם חלקים חדים, ולעיתים קרובות קורה שלוויתן נפגע בפה, דבר שמחליש אותם ובסופו של דבר מוביל למוות. במקרים אחרים הלוויתן ממש נלכד בתוך הרשת והופך למטרה נוחה עבור טורפים אחרים כגון כרישים.

מעבר לרשתות הדיג, קיים חשש גדול להמשך קיומם של לוויתנים מול חופי מערב ארה"ב. כזכור, בקיץ דיווחנו על כך ש-9 לוויתנים מתים נשטפו אל חופי סן פרנסיסקו בתוך חודשיים. בחודשים הקרובים יתבהרו הנתונים של עונת הקיץ בה המים מתחממים ולוויתנים רבים עושים את דרכם דרומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE