הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זעם בקהילה היהודית במינסוטה: החשוד בהצתת בית הכנסת לא הואשם בביצוע פשע שנאה
מת'יו ג'יימס אמיוט אומנם הודה כי ניסה להצית את המבנה העתיק, אולם הוא טען שניסה לכבות את הלהבות ללא הצלחה. ביהמ"ש קבע לו שחרור בערבות בסך 20 אלף דולר, אך התביעה בתיק דרשה לעלות את הסכום באופן משמעותי בעקבות עברו הפלילי והעובדה שלא הופיע לשימוע בבית המשפט כפי שנדרש

כתב אישום הוגש אתמול (שני) כנגד מת'יו ג'יימס אמיוט בן ה-36, החשוד בהצתת בית כנסת היסטורי בעיר דולות' שבמינסוטה. על אף העובדה שהודה כי גרם לדליקה שהרסה את המבנה העתיק ששירת את הקהילה היהודית הקטנה בעיר, אמיוט לא מואשם בביצוע פשע שנאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מת'יו ג'יימס אמיוט לצד בית הכנסת שנשרף כליל (צילום: AP)

 

בכתב האישום מופיעים שני סעיפים: הסגת גבול והצתה, ובית המשפט קבע לא שחרור בערבות בסך 20 אלף דולר. בחקירתו סיפר אמיוט כי הצית מספר חומרים דליקים שמצא מחוץ לסוכה שהוצבה בחצר בית הכנסת. לטענתו, הוא ניסה לכבות את הלהבות, אך כאשר לא הצליח החליט לברוח מהמקום.

התביעה בתיק הפצירו בבית המשפט לעלות באופן משמעותי את דמי השחרור בערבות, וזאת מכיוון שלאמיוט עבר פלילי עשיר שכלל אי-הגעה לבית המשפט בעבר. הוא אף הואשם בעבר בהסגת גבול, גניבה ופריצה לבתים.

במשטרה סיפרו כי מצלמות אבטחה תיעדו את אמיוט - חסר בית שכתובתו רשומה כמעון שיקומי - מתרחק מבית הכנסת הבוער בעודו מביט לאחור.

 

הכבאים הצליחו להוציא כמה ספרי תורה מהמקום לפני שנשרפו (צילום: Getty Images)

 

כאמור, בכתב האישום שהוגש נגד החשוד לא מופיע סעיף של פשע שנאה על אף העובדה שמדובר במוסד יהודי. ויקי ונטה, תובעת שאחראית על התיק, אמרה שהחקירה נמשכת ושיתכן שסעיפים נוספים יתווספו לכתב האישום.

מעבר לכעס בקרב חלק מחברי הקהילה היהודית, גם תושבים שאינם יהודים הביעו זעם על כתב האישום, שלטענתם הקל במעט עם החשוד. כזכור, כבאי שהוזעק לאירוע נפגע מקיר שקרס עליו ופגע בראשו, והוא אושפז בבית החולים עם חשד לזעזוע מוח קל. למרבה המזל, לא היו נפגעים נוספים ואיש לא היה בבית הכנסת בעת שהאש פרצה. בנוסף, הכבאים הצליחו להציל 8 ספרי תורה לפני שנאלצו לעזוב את המבנה בשל החשש לקריסתו.

על פי ההערכות, הנזק למבנה נאמד ב-117 אלף דולר ואילו הנזק שנגרם לפריטי בית הכנסת נאמד ביותר מרבע מיליון דולר. אמיוט אמור לשוב לבית המשפט ב-8 באוגוסט לשימוע הבא בעניינו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE