הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: ביקור ב-DMV הוביל לפשיטת סוכני ההגירה
תושבת שרמן אוקס שהלכה למשרד התחבורה המקומי במטרה להוציא רישיון נהיגה, מסרה את כתובת דירת דודתה, אשר אצלה התגוררה. פיסת המידע כנראה סייעה לרשויות ביטחון המולדת שדפקו בדלת. היא לא הייתה שם באותו הזמן וכעת חוששת לדרוך שוב במקום. לדברי דודתה, זהו אינו המקרה היחיד

מדיניות ההגירה הולכת ונהיית קשוחה יותר מתמיד וישראלים רבים אשר עדיין לא הסדירו את מעמדם בארה"ב חווים זאת בתקופה האחרונה על בשרם. בשבוע שעבר דיווחנו על ישראלי כבן 40 אשר היה לא חוקי במשך 7 שנים כאשר לפתע סוכני ההגירה הפתיעו אותו בביתו בוואלי לוס אנג'לס, כל זאת למרות שלדברי חברו, שמר על פרופיל נמוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פשיטה בלוס אנג'לס בשנה שעברה. צילום: רשויות ההגירה

מסתבר שזה אינו מקרה בודד אלא מעיד על מגמה, במסגרתה הרשויות נחושות לאתר שוהים בלתי חוקיים בכל האמצעים האפשריים. לפני כחודשיים הגיעו סוכני ההגירה לדירתה של ד' המתגוררת גם כן בוואלי, בשכונת שרמן אוקס וחיפשו את אחייניתה, השוהה בשלוש השנים האחרונות בארה"ב.

לדבריה של ד', כחודש לפני כן, אחייניתה הגישה בקשה לקבלת רישיון נהיגה במשרד התחבורה המקומי DMV, ושם עדכנה את הכתובת בה היא מתגוררת. את הרישיון היא לא קיבלה, אך זה היה הנתון היחיד שסיפקה לרשויות, ומסתבר שזה גם מה שהוביל את רשויות ההגירה אליה.

הצעירה לא הייתה באותו הזמן בדירת דודתה בשרמן אוקס ולכן לא נתפסה. כעת, משמתקרבים החגים, מספרת ד' כי הצעירה רוצה לשבת ביחד עם משפחה לארוחת החג אך חוששת לדרוך במקום.

"היא מעולם לא נתנה את הכתובת שלה, למעט בפעם הזאת, אני רוצה שהיא תחזור לראש השנה, אבל היא מתה מפחד".

 בנוסף טוענת ד', כי היא מכירה עוד מקרה דומה של חבר שהלך לפני כחודש ל-DMV, ונתן להם את כתובת האימייל שלו. זמן קצר לאחר מכן, הוא קיבל לאותה כתובת הודעה מטעם רשויות ההגירה שהם מעוניינים ליצור עימו קשר.

 

תור ב-DMV. כדאי להסדיר את המעמד החוקי בארה"ב לפני ביקור במקום. צילום: יח"צ

כזכור, בשבוע שעבר בשעות הבוקר, דפקו סוכני ההגירה על דלת ביתו של תושב לוס אנג'לס, ישראלי לא חוקי, בשנות ה-40 לחייו, שהתגורר ברחוב ספולבידה בנורת' הילס שבוואלי, ועצרו אותו.

"אין לי מושג איך עלו עליו, אפילו דו"ח תנועה הוא מעולם לא קיבל, יותר מזה, גם חשבון בנק הוא לא פתח", סיפר מאיר חברו הקרוב ששוחח עימו בשיחת הטלפון הקצרה שניתנה לישראלי לאחר מעצרו. "הוא רק הספיק לעדכן אותי על המעצר וביקש שאמסור זאת למשפחתו בארץ".

לדבריו הוא עבד בשנים האחרונות לצד חבריו בחברת השכרת רכב בבעלותם. "זה פשוט מדהים איך הצליחו לאתר בן אדם ששמר על פרופיל נמוך שכזה. תמיד אמרתי לו לטפל בעניין המעמד שלו אבל כנראה שהוא חשב שלו זה לא יקרה"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE