הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עושה קופה על חשבון ההדחה: חברת הקונגרס טליב מכרה חולצות שעליהן נכתב "תדיחו את הבן ז**ה"
ימים בודדים לאחר ההחלטה של בית הנבחרים לבחון את נושא הדחת הנשיא בשל הפרשה האוקראינית, טליב והקמפיין שלה מכרו חולצות ועליהן הקללה שהפכה למזוהה עם חברת הקונגרס. גולשים רבים הגיבו בטוויטר וביקרו את ההחלטה: "את מזלזלת בהליך החשוב", כתב אחד מהם

הקמפיין של חברת הקונגרס הדמוקרטית, רשידה טליב, בחר לנצל את פתיחת ההליך להדחת הנשיא טראמפ כדי למכור חולצות שעליהן הודפסה הקללה שהפכה לכה מזוהה עם נציגת מישיגן, "תדיחו את הבן ז**ה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החולצות שנמכרו ע"י חברת הקונגרס רשידה טליב (צילום: טוויטר / Getty Images)

 

כזכור, בתחילת השנה - שעות ספורות לאחר שטליב החלה את כהונתה - היא תועדה כשהיא קוראת להדיח את הנשיא טראמפ: "אנחנו נגיע לוושינגטון ואנחנו נדיח את הבן ז**ה", היא אמרה. רבים ראו בדבריה כסימן לאופן שבו הדמוקרטים יפעלו בבית הלבן לאחר שחזרו לשלוט בו.

אך רק השבוע הוחלט ע"י יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לפתוח באופן רשמי בהליך. "תעזור לי להעמיד לדין את הנשיא הזה. יחד נוכל להשיב מלחמה ולהגן על הדמוקרטיה שלנו", צייצה טליב ביום חמישי האחרון, אך הפעם היא זכתה ללא מעט ביקורת.

לא מעט תגובות לציוץ כעסו על כך שהיא שטליב מזלזת בהליך ההדחה ומנסה לקדם אג'נדה משלה, עד כדי כך שחברת הקונגרס נאלצה לפרסם הודעה נוספת אתמול: "הליך ההדחה הוא בהחלט רציני, אני מבינה את זה לחלוטין. אבל אל תשוו בין חולצות לבין הריסת הדמוקרטיה שלנו", היא כתבה, "אם יש מישהו שמתייחס להדחה ברצינות זו אני. בין אם אתם מסכימים עם אופן ההתבטאות או לא, החולצות נועדו להיות משעשעים עבור התומכים שלי".

 

שר הפנםי דרעי וחברת הקונגרס טליב (צילום: רויטרס)

 

טליב היא כמובן זכורה מהפרשה בה הייתה מעורבת לפני כחודש וחצי לאחר שכניסתה לישראל נאסרה בשל לחץ שהופעל מצד הנשיא טראמפ על ראש הממשלה נתניהו. בתחילת השנה, טליב הפכה לחברת הקונגרס הפלסטינית-אמריקאית הראשונה, והיא הייתה אמורה לבקר את בני משפחתה באיו"ש במהלך הביקור שתוכנן.

לאחר ההחלטה שלא לאפשר את כניסתן של טליב וחברת קונגרס נוספת - אילהאן עומאר, טליב קיבלה אישור משר הפנים הישראלי אריה דרעי כדי שבכל זאת תוכל לבקר את משפחתה. ככל הנראה היא הופתעה מהאישור, שכן שעות ספורות לאחר קבלתו היא הודיעה באופן מפתיע על ביטול ההגעה. "שנאתה לישראל חזקה מהאהבה לסבתה", אמר בזמנו השר דרעי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE