הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תושב אנסינו נידון ל-4 חודשי מאסר לאחר שאיים לרצוח עיתונאים
יותר משנה לאחר שסוכני ה-FBI פשטו על ביתו ועצרו אותו, הבוקר גזר בית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס ארבעה חודשי מאסר על רוברטו צ'יין, כיום בן 69. הוא התקשר עשרות פעמים ל"בוסטון גלוב" ואיים "לתקוע כדור בראש של כל העובדים"

בית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס גזר ארבעה חודשי מאסר בלבד על תושב שכונת אנסינו שבלוס אנג'לס לאחר שזה איים לרצוח עובדים בעיתון "בוסטון גלוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צ'יין ואשתו ביציאה מביהמ"ש בלוס אנג'לס לאחר מעצרו אשתקד (צילום: Getty Images)

 

הנאשם, רוברט דארל צ'יין בן ה-69, נעצר בסוף חודש אוגוסט 2018 בביתו בוואלי, ובחקירתו סיפר שהוא החליט לבצע את השיחות המאיימות בעקבות הקריאה של העיתון לפרסם מאמרי מערכת כנגד ההתבטאות של הנשיא טראמפ כנגד התקשורת.

ויליאם ויינרב, עורך דינו של צ'יין, ביקש מבית המשפט להקל בעונש. לטענתו, מעצר בית במשך חצי שנה הוא עונש ראוי עבור מישהו ש"איים איומי סרק שלא מונעו מפוליטיקה, אלא מהדיכאון הכבד שממנו סבל בעקבות התאבדות בנו".

השופט ויליאם יאנג לא נענה לבקשה והחליט בכל זאת לשלוח את צ'יין לכלא, אם כי לתקופה קצרה. במעמד מתן גזר הדין, השופט הסביר כי קיים צורך להעניש את הנאשם בעקבות האיומים, ומעצר בית לא היה מהווה עונש מתאים: "בימינו, אמת הפכה לתכונה נדירה. כשהיא נעשית בצורה נכונה, עיתונאות היא כנראה התקווה האחרונה לשמירה על הדמוקרטיה שלנו. ואת פגעת בה", הוא אמר לצ'יין.

 

סוכני ה-FBI עצרו את צ'יין בביתו באנסינו בשנה שעברה (צילום: אן. בי. סי. 22)

 

בחודש מאי האחרון צ'יין כפר באשמה וסיפר שזעם בעקבות פרסום של כ-350 מאמרי דעה ב-16 באוגוסט שבו עיתונאים יצאו נגד אמירת הנשיא טראמפ לפיה "התקשורת היא אויב העם".

בעשרות שיחות הטלפון של צ'יין אל חדר החדשות ב"גלוב", הוא השתמש באותם ביטויים ומילים וכינה את העיתונאים "אויבי העם". ביום שבו פורסמו המאמרים הוא התקשר לחדר החדשות ואיים במפורש: "בשעה 4:00 אני מגיע ואני הולך לשים כדור בראש של כל אחד מכם", הוא אמר. בשיחה אחרת הוא אף ציטט את הביטוי "העט עוצמתי מהחרב" ושאל, "אתם חושבים שהעט עוצמתי מהרובה סער?".

"לא מדובר בהגזמות והפרזות. מדובר בקמפיין של טרור שנועד לפגוע בעובדי הבוסטון גלוב", אמר ג'ורג' ורגיזי, התובע הפדרלי שאמון על התיק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE