הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אתם אויבי העם": תושב לוס אנג'לס איים לרצוח עיתונאים
שבועיים לאחר שעיתון ה"בוסטון גלוב" פרסם, ביחד עם 350 מערכות עיתונים, גינוי חריף לדברי טראמפ בהם כינה את התקשורת הכאויב הגדול ביותר של האומה האמריקאית, היום נעצר תושב שכונת אנסינו בחשד שביצע 14 שיחות מאיימות אל העיתון ממסצ'וסטס, בהן הבטיח לרצוח את עובדי המקום. בכיר בבולשת הפדרלית: "לכולם יש את הזכות להביע דעה, אך לא לאיים ברצח"

 רוברט דארל צ'יין בן ה-68, תושב שכונת אנסינו בלוס אנג'לס, נעצר היום (חמישי) לאחר שביצע 14 שיחות טלפון אל מערכת עיתון "בוסטון גלוב" (מסצ'וסטס), כינה את עובדי המקום כ"אויב העם" ואף איים לרצוח באכזריות את העובדים. על פי החשד, הוא החליט לבצע את השיחות המאיימות בעקבות הקריאה של העיתון לפרסם מאמרי מערכת כנגד ההתבטאות של הנשיא טראמפ כנגד התקשורת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משטרת לוס אנג'לס בזמן הפשיטה על ביתו של צ'יין (בעיגול)


צ'יין אמור לעמוד לדין באשמת מתן איומים, אך בשל העובדה שמדובר בשיחה מקליפורניה אל מסצ'וסטס, מדובר בעבירה פדרלית. כבר בהמשך היום הוא יובא בפני בית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס, אך סביר שהוא יעמוד לדין בבית משפט פדרלי במסצ'וסטס. "לכולם יש את הזכות להביע דעה, אך לא לאיים ברצח. האיום לוקח את הזכות מעבר לגבול ואנחנו לא נהיה סובלניים כלפי תופעה זו", אמר הארולד שאו, בכיר בסניף הבולשת הפדרלית (FBI) בבוסטון.

עוד אמר שאו כי "המעצר של רוברט צ'יין צריך לשמש כאזהרה לציבור. מתן איומים זה עבירה פדרלית, לא משחק. כל איום נלקח ברצינות כי אנחנו לא יודעים אם המאיים מתכוון לפעול. בין אם מדובר במתיחה או לא, כל איום יזכה לחקירה יסודית".


הבית בו נמצא צ'יין בשכונת אנסינו


על פי דו"ח המעצר, צ'יין החל בשיחות המאיימות כבר ב-10 באוגוסט, לאחר שהעיתון ביקש מעיתונים נוספים להצטרף אליו ולפרסם מאמרי מערכת. בין ה-10 ל-22 באוגוסט הוא ביצע 14 שיחות בעלות איומים. 

לצ'יין יש מספר כלי נשק ברשותו, ורק לפני מספר חודשים הוא רכש רובה צלפים, כך על פי ה-FBI.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE