הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת התרסקות המפציץ בקונטיקט: פורסמו שמות ההרוגים, נחשפה גבורתו של אחד הנוסעים
בתקשורת המקומית דווח כי אחד הנוסעים עלה על המטוס כשהוא לובש כפפות חסינות אש שאותן השיג בשל היותו חייל במשמר הלאומי של ארה"ב. בעזרת הכפפות הוא פתח את דלת המילוט, שבערה בעקבות ההתרסקות. 7 בני אדם נהרגו באירוע הקשה, לרבות טייס מדרום קליפורניה

רשויות החוק בקונטיקט ממשיכות לחקור את הנסיבות שהובילו להתרסקות הקטלנית של מטוס ישן מתקופת מלחמת העולם השנייה. אתמול (חמישי) פורסמו פרטיהם של שבעת ההרוגים ויתר הפצועים בטרגדיה הקשה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המפציץ שהתרסק בנמל התעופה בראדלי (צילום: NTSB)

 

כזכור, בבוקר יום רביעי המריא המטוס - מפציץ B-17 "מבצר מעופף" - מנמל התעופה בראדלי מצפון לעיר הרטפורד. מסיבה שאינה ברורה בשלב זה, תקלה חמורה אירעה ואילצה את הטייסים לנסות ולנחות נחיתת חירום. במהלך ניסיון זה, הטייסים איבדו שליטה על כלי הטיס ופגעו ישירות במבנה המשמש לאיחסון.

על גבי המטוס היו 13 בני אדם: 10 נוסעים ושלושה אנשי צוות. 7 מתוכם נספו באסון וששת הנוספים נפגעו, שלושה מהם באורח קשה. בנוסף, שלושה בני אדם שהיו בקרבת המחסן שנפגע נפצעו אף הם. במשטרה המקומית הסבירו כי השריפה שפרצה בתוך המטוס הייתה כה עוצמתית שהם מתקשים לזהות את גופות הנספים.

ההרוגים באסון הם הטייס ארנסט מק'קולי, בן 75 מקליפורניה; טייס המשנה מייקל פוסטר, בן 71 מפלורידה; מהנדס הטיסה מיטשל מילטון, בן 34 מטקסס; גארי מאזונה, בן 66 מקונטיקט; ג'יימס רוברטס, בן 48 ממסצ'וסטס; רובטר רידל, בן 59 מקונטיקט; ורוברט רובנר, בן 64 מקונטיקט.

 

ג'יימס טראפיקנטה, הפך לגיבור בזכות מעשיו (צילום: המשמר הלאומי של ארה"ב)

 

הנוסעים ששרדו את התופת הם אנדי בארט, בן 36 ממסצ'וסטס; לינדה שמידט, בת 62 מקונטיקט; תום שמידט, בן 62 מקונטיקט; ג'וזף הובר, בן 48 מקונטיקט; ג'יימס טראפיקנטה, בן 54 מקונטיקט; ודיויד ברודריק, בן 56 ממסצ'וסטס.

טראפיקנטה, אגב, כונה ע"י רבים כגיבור לאחר שהתברר כי הוא סייע בפינוי הפצועים מתוך המטוס על אף שנפגע באורח קשה בעצמו. הוא משרת כסמל ראשון במשמר הלאומי של ארצות הברית, ובמקרה הוא לבש כפפות צבאיות חסינות אש - דבר שאיפשר לו לפתוח את פתח המילוט על אף החום הכבד.

לפי הדיווחים בתקשורת המקומית בהארטפורד, טראפיקנטה הצליח לפתוח את פתח המילוט למרות שהוא סבל משני שברים בזרוע ושבר נוסף בעצם הבריח. אמש הוא שוחרר מבית החולים.

 

חקירת ה-NTSB החלה ותנסה לקבוע מה הוביל לטרגדיה (צילום: AP)

 

חקירה יסודית אודות סיבת התאונה נפתחה, והממצאים הראשונים קשה לקבוע בדיוק מה השתבש והוביל לאסון. המטוס עבר בדיקה מקיפה בתחילת השנה הנוכחית, והחוקרים מתמקדים במסמכים שמלווים את הבדיקות הללו כדי לבחון האם היה ניתן למנוע את הטרגדיה הקשה.

לטייס היו יותר מ-20 שנות ניסיון בתחום, ודקות ספורות לפני מותו הוא עוד הספיק לדווח למגדל הפיקוח על כך שהמטוס סובל מבעיה במנוע. היום (שישי) יתחיל מלאכת פינוי ההריסות לאחר שאתמול עברו חוקרי המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) בזירת ההתרסקות.

ג'יימס רובלה, מנהל שירותי החירום בקונטיקט, שיבח את רשויות החירום במדינה: "אירוע טרגי זה זעזע את כולנו. ובכל זאת, היה כאן מאמץ מדהים לנסות ולהציל כמה שיותר נפשות. אנחנו חיים במדינה קטנה שבה המחלצים תמיד חושבים על טובת האזרחים. אני רוצה לנצל את הבמה ולהודות למחלצים בשמי ובשם כל תושבי קונטיקט", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE