הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טקסס: שוטר לבן שירה למוות באישה שחורה בביתה נעצר בגין רצח
התקרית הקטלנית, שאירעה במהלך סוף השבוע האחרון, מאיימת ללבות את הרוחות באזור דאלאס, שבועיים בלבד לאחר ששוטרת לשעבר נשלחה ל-10 שנות מאסר בעקבות אירוע דומה. מפקד המשטרה חשף כי התכוון לפטר את השוטר אם לא היה מתפטר

שעות ספורות לאחר שהתפטר מתפקידו במשטרת פורט וורת' בעקבות התקרית הקטלנית שאירעה במהלך סוף השבוע שבה ירה למוות באטאטיאנה ג'פרסון בת ה-28, ארון דין נעצר וצפוי לעמוד לדין בגין רצח, כך על פי הרשויות במחוז טארנט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביתה של ג'פרסון שהפך לזירת רצח. בתמונה הקטנה: רגעי הירי (צילום: AP / משטרת פורט וורת')

 

תחילת האירוע בלילה שבין שישי לשבת, אז אחד משכניה של ג'פרסון התקשר למשטרה ודיווח שדלת ביתה פתוחה באופן חשוד. באותה העת, ג'פרסון ישבה בסלון הבית ביחד עם אחיינה בן ה-7.

לפי המשטרה, השוטר פתח באש כאשר הביט בתוך הבית דרך אחד החלונות. לטענתו, הוא חש איום מצד האישה. בצילומים שפורסמו ממצלמת הגוף של השוטר ניתן לשמוע אותו צועק לעברה האישה, "תרימי ידיים, תראי לי את הידיים שלך", וכעבור מספר שניות נשמעת ירייה בודדת. באף שלב, דין לא הזדהה כשוטר.

הבוקר כינס מפקד המשטרה, אדווין קראוס, מסיבת עיתונאים שבה התנצל על התקרית הקטלנית. עוד הסביר כי התכוון להודיע על פיטוריו של השוטר במסיבת העיתונאים, אולם שעות ספורות קודם לכן הוא התפטר מהמשטרה: "אין אף אחד שצפה בסרטון מהתקרית שלא הסכים שהשוטר לא פעל נכון. אני מבין את זה, אנחנו מנסים להכשיר את השוטרים בצורה טובה יותר ולחדד את המדיניות", הוא אמר.

 

 

זמן קצר לאחר מכן, משפחתה של ג'פרסון כינסה מסיבת עיתונאים משלה: "היא ישבה בבית ונהנתה מהחיים, מקום שאף אחד לא ציפה שמשהו כזה יכול לקרות, במיוחד לא ע"י מישהו שאמור לשרת את הציבור ומי שנשבע להגן על הציבור", אמרה אשלי, אחותה של הנרצחת.

במקביל למעצרו של דין, במשטרה עדיין מנסים להבין מדוע הוא ושותפו פעלו. למשל, מפקד המשטרה לא יודע לומר מדוע באף שלב הם לא הזדהו כשוטרים: "זו תקרית קשה מאוד עבורנו, עבור משפחת הקורבן ועבור הקהילה כולה", הוא אמר.

 

השוטר שנעצר, ארון דין, והנרצחת, אטאטיאנה ג'פרסון (צילום: רויטרס / AP)

 

בסרטון מהתקרית צויין כי כלי נשק נמצא בבית שבו ג'פרסון נרצחה, אולם מפקד המשטרה הסביר שלטעמו השוטר בכל זאת שגה: "זה החוק בטקסס. רובנו כבעלי בתים עם גישה לכלי נשק היו פועלים באותה דרך בדיוק", הוא סיכם.

התקרית הקטלנית מגיעה כשבועיים בלבד לאחר שאמבר גייגר, שוטרת לשעבר שירתה למוות בגבר שחור, נידונה ל-10 שנות מאסר. אירוע זה התרחש בדאלאס, עיר סמוכה לפורט וורת'.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE