הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השוטרת שנכנסה לדירה הלא נכונה וירתה למוות בגבר הורשעה ברצח
בית המשפט בטקסס הרשיע את השוטרת לשעבר ברצח, קצת יותר משנה לאחר שנכנסה לדירה סמוכה לשלה וירתה למוות בבות'אם ג'ין בן ה-26. עוד קודם לכן היא עלתה לדוכן העדים ואמרה: "בחיים לא רציתי להרוג אדם חף מפשע, אני מצטער. אין פה אלמנט של שנאה, רק של פחד"

אמבר גייגר, שוטרת לשעבר שירתה למוות בצעיר לאחר שנכנסה לדירתו בטעות, הורשעה מוקדם יותר היום ברצח, כך נקבע ע"י חבר המושבעים בבית המשפט בטקסס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גייגר הורשעה ברצח: במהלך משפטה (משמאל) וכפי שתועדה במצלמת גוף לאחר הירי (צילום: משטרת דאלאס / AP)

 

כזכור, גייגר בדיוק סיימה משמרת ב-6 בספטמבר 2018 וחזרה לבית הדירות בה היא גרה. מסיבה שאינה ברורה, היא נכנסה לדירתו של בות'אם ג'ין בן ה-26 - דירה שנמצאת בדיוק מעל לדירתה. היא שלפה את כלי הנשק שלה כאשר סברה כי מדובר בפורץ וירתה בו למוות.

בעקבות התקרית, גייגר הוצאה לחופשה ללא תשלום ובתוך שבועות בודדים הוחלט ע"י צמרת המשטרה לפטר אותה מעבודתה.

 

 

חשוב להדגיש כי גייגר הורשעה ברצח ולא בהריגה, וזאת לאחר שהתביעה בתיק הצליחה לשכנע את חבר המושבעים כי היא פעלה במזיד כדי להרוג את ג'ין. בנוסף, חבר המושבעים קבע כי לא היה נכון לעשות שימוש בירי קטלני בנסיבות שתוארו. כעת, גייגר עלולה להישלח למאסר עולם.

 

אחד התובעים בתיק מציג את תמונת הנרצח בפני חבר המושבעים (צילום: AP)

 

המשפט החל בשבוע שעבר במהלכו התביעה בתיק השמיעה את שיחת הטלפון של גייגר למוקד החירום 911 לאחר הירי. בנוסף, נוגן סרטון מתוך מצלמת גוף של אחד השוטרים שהוזעקו לאירוע. אתמול (שני) החל של הדיונים של חבר המושבעים, שכאמור נמשך קצת פחות מיממה.

המטרה הייתה לשחזר את הנסיבות שהובילו לירי ולנסות להבין אם גייגר פעלה כשורה. היא לבשה מדים בעת האירוע על אף שכבר סיימה משמרת של 13 וחצי שעות במשטרת דאלאס. בסביבות השעה 10:00 בלילה היא הגיעה לביתה וחנתה בקומה הרביעית של החניון. דירתה הייתה בקומה השלישית וג'ין - רואה חשבון מסנט לוסיה - גר בקומה הרביעית.

על פי התביעה בתיק, ג'ין ישב בסלון וצפה בטלוויזיה כאשר גייגר פרצה לבית. על פי הזווית שבה הקליע חדר לגופו נקבע כי הוא ניסה לקום מהספה או להתגונן בעת הירי. הדלת של ג'ין לא הייתה סגורה עד הסוף, דבר שהקנה לה גישה למקום חרף העובדה שלא היה ברשותה את המפתח המתאים. עם זאת, בתביעה טענו כי גייגר הייתה צריכה להבחין במספר רמזים לכך שלא מדובר בדירתה, למשל העובדה שג'ין שם שטיח אדום בכניסה לבית.

 

השוטרת לשעבר אמבר גייגר מגיעה לביהמ"ש בטקסס בשבוע שעבר (צילום: רויטרס)

 

מיד לאחר הירי, רבים טענו כי האירוע היה נגמר אחרת אילו היה מדובר בשני בני אדם לבנים (גייגר היא לבנה וג'ין היה שחור), כולל משפחתו של המנוח. גייגר עלתה בשבוע שעבר לדוכן העדים וסיפרה שחשה "פחד גדול" כאשר הבחינה בגבר זר בתוך דירתה: "בחיים לא רציתי להרוג אדם חף מפשע, אני מצטער. אין פה אלמנט של שנאה, רק של פחד", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE