הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרי שריפת סאדלרידג' הקטלנית: האש פרצה בסמוך לקו מתח גבוה
בשלב זה לא נמצאה הסיבה שבגינה השריפה העוצמתית פרצה, אולם החוקרים צמצמו את האפשרויות וסבורים שהיא החלה בסמוך לקו מתח גבוה של SoCal Edison כפי שעדי ראייה דיווחו עוד ביום שישי. מפקד מכבי האש: "אנחנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון ובתנאים קשים מאוד כדי לבחון את הנזק"

שריפת סאדלרידג' שהתרחשה בשבוע שעבר החלה בסמוך לקו מתח גבוה של חברת החשמל בשכונת סילמאר, כך על פי הרשויות שחוקרות את השריפה הקטלנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האש מתפשטת לעבר בית בפורטר ראנץ' (צילום: רויטרס)

 

על אף שבשלב זה הם לא יודעים להצביע על הסיבה המדויקת שבגינה פרצה השריפה, חוקרי האש של המחוז בטוחים שהם מצאו את המקום שבו היא פרצה. לדבריהם, מדובר בקווי מתח השייכים לחברת החשמל Southern California Edison.

כזכור, השריפה פרצה במהלך הלילה שבין חמישי לשישי לאחר שרוחות יבשות וחזקות נשבו באזור וסייעו ללהבות להתפשט. 8,391 אקר (כ-34 אלף דונם) עלו באש, 75 מבנים נשרפו כליל ולפחות 3 בני אדם נהרגו באירועים הקשורים לשריפה (לדוגמה, אחד לקה בליבו במהלך הפינוי). בתוך כ-24 שעות לאחר שהשריפה פרצה, רשויות החוק הורו לפנות כ-100 אלף תושבים מבתיהם, בייחוד משכונות פורטר ראנץ', סילמאר וגרנדה הילס.

רק במהלך סוף השבוע, כאשר הרוח החזקה נרגעה, הכבאים הצליחו לבלום את התקדמות האש, ובמהלך יום שני הושגה שליטה מלאה על השריפה העוצמתית. 3 לוחמי אש נפצעו במהלך מאמצי הכיבוי, אך מצבם קל והם שוחררו לבתיהם.

 

השריפה הובילה לפינוי של 100 אלף תושבים (צילום: Getty Images)

 

כבר ביום שישי הסביר מפקד מכבי האש בלוס אנג'לס, ראלף טרזאס, שהתקבלו דיווחים מעדי ראייה שראו את השריפה מתחילה בסמוך לקווי מתח בסילמאר. בהמשך נודע כי באותו ערב, בסביבות השעה 9:00, חברת SoCal Edison פנתה לרשויות ודיווחה על תקלה באותה נקודה.

בעקבות המעורבות של החברה, ב-SoCal Edison פרסמו את ההודעה הבאה: "הביטחון של לקוחותינו, עובדינו וקהילותנו נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן אנחנו נמשיך להגביר את המאמצים למגר את תופעת שריפת היער בכל הדרכים האפשריות, לרבות כיבוי יזום של מערכות החשמל", כלשון ההודעה.

חשוב לציין כי במקרה של שריפת סאדלרידג', חברת החשמל לא כיבתה את המערכות. עם זאת, סיבת השריפה הרשמית טרם נמצאה: "חוקרי האש ממשיכים לעבוד מסביב לשעון ובתנאים קשים מאוד כדי לבחון את הנזק ולמצוא את הסיבה שבגינה השריפה הקטלנית החלה", אמרו במכבי האש של לוס אנג'לס.

כזכור, לפני שבוע פרסמו כי חברת החשמל שוקלת לנתק כ-100 אלף בתים באזור לוס אנג'לס של העומס הצפוי והחשש מפני שריפות. בפועל, השיבושים הגדולים ביותר נרשמו בדווקא בצפון קליפורניה, שם חברת חשמל אחרת - PG&E - ניתקה יותר ממיליון איש מזרם החשמל.

 

חוקרי האש בוחנים את אחד מקווי המתח של SoCal Edison (צילום: פוקס 11)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE