הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מארב קטלני במקסיקו: 13 שוטרים נרצחו ע"י קרטל הסמים
רשויות החוק במדינה הבטיחו "להקצות את כל המשאבים האנושיים והטכנולוגיים למציאת הרוצחים" בעקבות הטבח הקשה. לפי הדיווחים, מי שעומד מאחורי המתקפה הקטלנית הוא קרטל חליסקו האלים, שכן ראשי תיבות של הארגון הושארו על אחד הרכבים שהותקפו

13 שוטרים מקסיקנים נהרגו במהלך מארב קטלני שאירע בתחילת השבוע במיצ'ואקאן שבמערב המדינה - אחד האזורים שסובל ממקרי האלימות הקשים של קרטלי הסמים השונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שני כלי רכב של המשטרה נשרפו כליל במהלך המארב הקטלני (צילום: AP)

 

לפי אדריאן לופז סוליס, התובע במדינת מיצ'ואקאן, הטבח אירע בבוקר יום שני האחרון בזמן ששיירה של חמישה טנדרים בשירות המשטרה עברה באזור. לפתע, כ-30 חמושים פתחו באש לעבר השיירה מתוך 5 רכבים ממוגנים. עוד הוסיף סוליס כי התוקפים עשו שימוש בכלי נשק אוטומטי.

כוחות הביטחון שהגיעו למקום נחרדו למצוא את השוטרים, שכל אחד נורה עשרות פעמים. בתמונות שפורסמו מתוך זירת האירוע ניתן לראות כי הנזק שהוסב לרכבי השוטרים, דבר שמעיד על עוצמת האש שנפתחה לעברם. שניים מהרכבים נמצאו כשהם חרוכים לחלוטין, ולא ברור אם הם הוצתו לאחר המקרה או שמא התוקפים עשו שימוש בטיל כלשהו.

תחילה דווח כי 14 שוטרים נהרגו במארב, אך בהמשך פורסם תיקון ע"י מזכירות ביטחון הציבור המקסיקנית (SSP) לפיו 13 אנשי חוק נרצחו באירוע. ה-SSP אף גינתה בחריפות את הטבח והבטיחה "להקצות את כל המשאבים האנושיים והטכנולוגיים כדי להעמיד לדין את האחראים".

 

13 שוטרים נמצאו ללא רוח חיים לאחר שנורו עשרות פעמים כל אחד (צילום: AP)

 

בתמונות מזירת האירוע שהופצו ברשתות החברתיות ניתן לראות כי התוקפים השאירו פוסטרים ועליהם האותיות CJNG, שהם ראשי התיבות של קרטל הסמים של חליסקו (Cártel de Jalisco Nueva Generación).

גל האלימות במקסיקו אינו חדש, ובשנים האחרונות אירעו יותר תקיפות קטלניות גם בעיירות נופש כגון קנקון ופוארטו ויארטה. אך רוב האלימות, שמקורה בקרטלי הסמים, מתרחשת דווקא במדינות פחות מוכרות ופופולאריות כמו מיצ'ואקאן, שכן המדינה שוכנת באזור אסטרטגי בתהליך שינוע הסמים, בייחוד לכיוון ארצות הברית.

המנהל לאכיפת הסמים (DEA) של ארה"ב מגדיר את קרטל חליסקו כ"ארגון פשע שמגדיל במהירות את נוכחותו בארה"ב ובמקסיקו". רבים רואים בו כארגון שלוקח את מקומו של קרטל סינלואה, שמי שעמד בראשו עד לא מזמן היה ברון הסמים המוכר, "אל צ'אפו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE