הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה במקסיקו: בנו של אל צ'אפו נעצר, אנשי הקרטל הבעירו עיר שלמה בתגובה
רשויות החוק במקסיקו נאלצו לשחרר את אובידיו, בנו של ברון הסמים שנידון למאסר עולם בארה"ב בקיץ הקודם. נשיא מקסיקו הסביר את ההחלטה כרצון להרגיע את הרוחות: "לכידתו של פושע אחד אינה שווה יותר מאשר הצלת חייהם של אחרים"; 8 נהרגו במהומות, עשרות נוספים נפצעו

אובידיו גוזמן לופז, בנו של ברון הסמים חואקין גוזמן, המוכר בעיקר בכינוי "אל צ'אפו", נעצר אתמול (חמישי) במקסיקו, אך רשויות החוק במדינה נאלצו לשחררו לאחר שאנשי הקרטל פתחו באש כבדה ברחובות העיר קוליאקאן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כלי רכב שבו חמושי הקרטל עשו שימוש. ככל הנראה הוא הוצת וננטש (צילום: AP)

 

חשוב להסביר שקוליאקאן היא בירת מדינת סינלואה ונחשבת למעוז של ארגון הסמים שנושא את שמה ("קרטל סינלואה"). השמועות על מעצרו של אל צ'אפו ג'וניור התפשטו במהרה, ולוחמי הקרטל הגיבו בשריפת מבנים ותחנות דלק, ולאחר מכן הסתובבו ברחובות העיר כשהם חמושים בכלי נשק כבדים.

תושבים רבים העלו תמונות וסרטונים לרשתות בהן ניתן לראות עשן סמיך מיתמר ממספר מוקדים בעיר.

 

השמיים בעיר קוליאקאן התמלאו בעשן, אתמול במהלך התקיפה (צילום: AP)

 

נשיא המדינה, אנדרס מנואל לופס אוברדור, הצדיק את ההחלטה לשחרר את גוזמן הצעיר וטען שהמהלך הציל חיים: "לכידתו של פושע אחד אינה שווה יותר מאשר הצלת חייהם של אחרים. ההחלטה נעשתה כדי להגן על התושבים. אי אפשר להילחם באש עם אש", הוא אמר. 

 

אובידיו גוזמן לופז (מימין) ואביו, ברון הסמים המכונה "אל צ'אפו" (צילום: AP)

 

לאחר דברי הנשיא, גם שר ההגנה המקסיקני, אלפונסו דוראזו, התייחס לאירוע ואמר: "אנחנו נביא שלום למדינה ללא אלימות או דיכוי". 8 בני אדם נהרגו במהומות ו-20 נוספים נפצעו, אך בשלב זה עדיין לא ברור אם מדובר בשוטרים, באנשי הקרטל או באזרחים תמימים שנקלעו לתופת.

 

חמושי הקרטל חסמו צמתים מרכזיים בקוליאקאן (צילום: AP)

 

עוד הסביר שר ההגנה כי כוחות המשטרה עצרו את אל צ'אפו ג'וניור די במקריות, שכן הוא היה בין ארבעה חשודים שפתחו באש לעבר ניידת מתוך בית בעיר. אלא שלאחר המעצר ולפני היציאה מהמקום, עשרות לוחמים של קרטל הסמים האלים הגיעו למקום ובמשטרה הבינו שאין מנוס מלבד להשאיר אותו שם: "ההחלטה לסגת מהבית ללא גוזמן נועדה כדי לסיים את האלימות, לשמור על חיי התושבים והשוטרים ולהשיב את הסדר לעיר", אמר דוראזו.

 

תושבי העיר הגיעו לתעד כלי רכב שנשרף במהומות, הבוקר במקסיקו (צילום: AP)

 

אם לא די בכך, בתקשורת המקומית במקסיקו דווח כי 30 עד 40 לוחמים של הקרטל הצליחו לברוח מבית כלא סמוך בזמן המהומות. אובידיו מבוקש ע"י רשויות החוק בארצות הברית (ביחד עם אח נוסף במשפחה), וזאת בשל החשד שהם עמדו מאחורי הברחות ענק של קוקאין ומריחואנה אל תוך גבולות ארה"ב במשך עשור שלם. כזכור, ברון הסמים נידון בקיץ האחרון למאסר עולם לאחר שהואשם בהברחה של 200 טון קוקאין ממרכז אמריקה לארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE