הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נמה"ת LAX: איסוף נוסעים ע"י אובר, ליפט ומוניות לא יתאפשר החל מסוף החודש
כחלק מתוכניות השיפוץ המאסיביות ועל רקע הרצון להפחית בכמות המכוניות שנכנסות לאזור הטרמינלים, החל מה-29 בחודש כל הנוסעים שירצו להיאסף ע"י שירות בתשלום ייאלצו לעשות דרכם ברגל או בשאטל לחניון מיוחד שימוקם בסמוך לטרמינל 1. כצפוי, החברות מתנגדות בתוקף ומזהירות: "השינוי עלול ליצור כאוס"

כבר בעוד עשרה ימים, לנוסעים שינחתו בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) לא יתאפשר להיאסף ע"י שירות נסיעות בתשלום, וזאת כחלק מהרצון להפחית בכמות הרכבים שנכנסים לאזור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

חוק חדש זה יחול על כלל שירותי הנסיעות בתשלום, החל מנסיעות שיתופיות כגון אובר וליפט וכלה במוניות. במקום האיסוף מחוץ לטרמינלים השונים, שאטל יעבור ביניהם ויעביר את הנוסעים לחניון מיוחד בסמוך לטרמינל מס' 1 (של סאות'ווסט איירליינס, בסמוך לכניסה לנמה"ת), שם יתאפשר לפגוש את נהגים.

הית' מונטגומרי, דובר LAX, הסביר כי החוק החדש לא יהיה תקף להורדת נוסעים בשירותי הנסיעות. עוד הסביר כי איסוף באמצעות רכב פרטי (כלומר, חבר או קרוב משפחה שאינו עובד באובר או ליפט) עדיין יתאפשר בסמוך לטרמינלים.

 

כך יראה הטרמינל החדש שיפתח בשנה הבאה (צילום: רשות נמלי התעופה של לוס אנג'לס)

 

עבודות הבנייה מתקדמות בקצב מהיר (צילום: גוגל מפות)

 

בתגובה, אובר הזהירה את ראשי נמל התעופה כי ההחלטה להעביר את האיסוף לחניון מרוחק "עלולה לגרום לכך שנוסעים יצטרכו להמתין זמן רב. מדובר בהחלטה שתשבש את תנועת הרכבים הסדירה במקום, ונוסעים רבים ייאלצו לבלות זמן ממושך בשאטלים עד שיצאו מהנמל".

אובר אף פנתה למחלקת התחבורה בעיריית לוס אנג'לס בטענה שלא קיבלה הודעה מראש על המהלך, ועל כן לא יתאפשר לה לבצע פיילוט ניסיוני על מנת לאתר בעיות כלשהן שעלולות לצוץ: "כאשר בנמל התעופה של סן פרנסיסקו פעלו באופן דומה בקיץ, כאוס מוחלט שרר במקום במשך שבועות", נכתב ע"י חברת הנסיעות השיתופיות. גם בחברות המוניות שעובדות ב-LAX זעמו בעקבות ההחלטה, ואתמול (שישי) התקיימה הפגנה של כמה עשרות נהגי מוניות מחוץ לבניין העירייה בלוס אנג'לס.

אך ב-LAX לא התרגשו מפניית אובר וטענו שהמהלך דווקא ישפר את השירות: "כעת, נוסעים רבים נתקעים בפקקים בכביש שעובר ליד כל אחד מתשעת הטרמינלים, ולפעמים נדרשת שעה שלמה כדי לנסוע מטרמינל 1 ועד טרמינל 8. אחרי השינוי, הנוסעים יוכלו לעלות על הכביש כבר בתוך 25-30 דקות", נמסר מהנהלת נמל התעופה השני בגודלו בארה"ב והרביעי בגודלו בעולם.

 

השינוי שיתרחש בעוד עשרה ימים הוא חלק מתוכניות השיפוץ המאסיביות של LAX (צילום: רשות נמלי התעופה של לוס אנג'לס)

 

נמל התעופה נמצא כעת בעיצומם של מספר פרויקטים גדולים ויקרים שאמורים לייעל ולשפר את חווית הנוסעים לקראת המונדיאל שיערך ב-2026 (ארה"ב, קנדה ומקסיקו תארחנה במשותף, בלוס אנג'לס ישחקו מספר משחקים) והאולימפיאדה כעבור שנתיים.

אחד מאותם פרויקטים הוא בניית רכבת שתחבר בין הטרמינלים לבין מרכז תחבורה חדש שיוקם בסמוך לכביש מס' 405 (ובהמשך יחובר לרכבת קלה שתגיע למרכז העיר לוס אנג'לס).

בנוסף, בשנה הבאה יפתח טרמינל חדש שיחובר באמצעות מנהרה תת-קרקעית לטרמינל הבינלאומי (TBIT). מעבר לכך, טרמינל עשירי ("טרמינל מס' 9") ייבנה מזרחית לשד' ספולבדה וטרמינל מס' 1 יוגדל ואליו יתווספו 9 שערי עלייה למטוס חדשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE