הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשפו ממצאי חקירת מותם של תיירים אמריקאים ברפובליקה הדומיניקנית
על רקע מקרי המוות המסתוריים שפקדו את המדינה הקאריבית מוקדם יותר השנה, הממשל המקומי איפשר ל-FBI לבצע בדיקות טוקסיקולוגיות ומהן עולה כי לפחות 3 מהתיירים מתו מסיבות טבעיות. הממצאים תואמים את אלה שפורסמו ע"י רשויות הבריאות במדינה

בדיקה טוקסיקולוגית במעבדת ה-FBI העלתה כי שלושה אמריקאים שהלכו לעולמם במהלך חופשות ברפובליקה הדומיניקנית מתו מסיבות טבעיות, כך חשף בשבוע שעבר משרד החוץ בוושינגטון די. סי..

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חופה המזרחי של הרפובליקה הדומיניקנית (צילום: AP)

 

תוצאות הבדיקות תואמות את אלה שבוצעו ע"י רשויות הבריאות במדינה. כזכור, לפחות 9 אזרחי ארצות הברית נפטרו בתוך כמה חודשים במהלך ביקור במדינה, דבר שכמובן העלה חשש גדול בקרב רבים, שכן מדובר באחד מאתרי התיירות הפופולארים בקאריביים.

חשוב לציין כי סוכני ה-FBI ביצעו את הבדיקה הטוקסיקולוגית רק על 3 מתוך ההרוגים: מירנדה שופ-ורנר, תושבת פנסילבניה בת 41; ובני זוג ממרילנד: נתניאל הולמס בן ה-63 וסינתיה דיי בת ה-49. שלושתם מתו במהלך שהות באתר הנופש Grand Bahia Principe בעיר לה רומנה.

"אנחנו מבקשים לשלוח את תנחומנו למשפחות של ההרוגים", נמסר ממשרד החוץ עם פרסום התוצאות. עוד הוסבר כי אנשי המשרד יצרו קשר עם בני המשפחה כדי לספר להם על ממצאי הבדיקות בטרם פורסמו. נכון לשעות הבוקר של יום שני, לא התקבלו תגובות כלשהן מהמשפחות.

 

שופ-ורנר, ובני הזוג הולמס ודיי (צילום: פייסבוק)

 

בעקבות פרסום סיבות המוות הרשמיות, שכאמור תואמות את אלה של רשויות הבריאות המקומיות, במשרד החוץ אמרו שמותם של התיירים "טרגי, אך מדובר במקרים לא קשורים אחד לשני".

שופ-ורנר מתה בתוך חדרה בבית המלון, ומשפחתה טענה בזמנו כי היא שתתה משקה מהמיני-בר שבחדר דקות לפני שלקתה בלבה. בדו"ח שפורסם ע"י התובע הכללי של הרפובליקה הדומיניקנית נכתב כי האישה מתה כתוצאה מהתקף לב ובצקת ריאות.

ימים בודדים לאחר מותה, ב-30 במאי, נמצאו הולמס ודיי ללא רוח חיים בחדרם. רשויות הבריאות במדינה מסרו ששניהם סבלו מדימום פנימי בלבלב. הולמס אף סבל מלב מוגדל ושחמת הכבד, שני דברים שמעידים על כך שסבל ממחלה עוד לפני שהגיע למדינת האי.

לממשלה ברפובליקה הדומיניקנית היה חשוב לשתף פעולה עם ה-FBI ולאפשר להם לבצע בדיקות משלהם, שכן אמריקאים מהווים יותר משליש מסך כמות התיירים (כ-6 מיליון) שהגיעו למדינה במהלך 2018.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE