הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האש הגיעה ללוס אנג'לס: 4 שריפות פרצו בצפון המחוז, 50 אלף איש פונו מבתיהם
כבאים רבים הוזעקו לאזור סנטה קלריטה במטרה לבלום את התקדמות הלהבות, אך עד כה ללא הצלחה יתרה. במקביל, שריפה נוספת פרצה בסמוך לצומת ה-101 וה-405 באזור שרמן אוקס. התושבים שגרים באזור זה התבקשו להכין את עצמם לקראת פינוי אפשרי

כבאים ברחבי קליפורניה מתמודדים עם גל חריג של שריפות יער גדולות שממשיכות לפרוץ. אם לא די בשריפת "קינקייד" שכילתה שטח גדול במחוז סונומה שבצפון המדינה, בשעות האחרונות פרצו ארבע שריפות בלוס אנג'לס: שלוש באזור עמק סנטה קלריטה ואחת נוספת בלב הוואלי.

בשעות הערב עדכנו הרשויות כי ארבע השריפות הובילו לפינוי של כ-50 אלף איש. עוד נמסר כי הלימודים בבתי הספר בוואלי לא יתקיימו מחר בשל החשש לזיהום אוויר גבוה כתוצאה מהשריפות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שריפות גדולות משתוללות בצפון לוס אנג'לס (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

הדיווח על השריפה הראשונה התקבל בסמוך לשעה 1:45 בצהריים (שעון מקומי) באזור כביש מס' 14 שמחבר בין לוס אנג'לס ופלמדייל. בתוך כשעה, השריפה גדלה לשטח של כ-850 אקר (כ-3,500 דונם) ובשלב זה הכבאים אינם מצליחים לבלום את התקדמותה.

בשעה 3:20 בצהריים הורה משרד השריף לפנות אל כלל תושבים שגרים בשני רחובות בסנטה קלריטה: סולדד קניון (Soledad Canyon) ושאדו פיינס (Shadow Pines) הצמודים לכביש מס' 14. בנוסף, הירידה מכביש מהיר זה לרח' סולדד קניון נסגר אף הוא לשני הכיוונים.

במקביל, שריפה נוספת פרצה באזור קסטאיק (Castaic) בין כביש מס' 5 לבין שכונת מגורים יוקרתית. לפחות בית אחד עלה באש, ומטוסי כיבוי חגים מעל לאזור בניסיון למנוע מהלהבות להגיע ליתר הבתים. גם כביש מס' 5 נסגר לתנועה לכיוון צפון באזור השריפות בקסטאיק, וממשטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) נמסר כי עומסי תנועה כבדים צפויים להירשם במקום בשעות הקרובות.

 

מטוסי כיבוי רבים נצפו באזור (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

בסביבות השעה 4:15 אחר הצהריים התקבל דיווח על עשן סמיך שמיתמר מעל לוואלי בעקבות שריפה שפרצה בסמוך למחלף של שני עורקי תחבורה מרכזיים - כבישים מספר 405 ו-101. מדובר באזור מיוער שאין בו הרבה בתים, שמצד אחד מפחית את הסיכוי לפגיעה בבני אדם, אך מאידך מגביר את הסיכוי להתפשטות האש לאזורים סמוכים ומאוכלסים.

כעבור כחצי שעה התקבל דיווח על שריפה נוספת באזור ואל ורדה (Val Verde) הסמוך גם הוא לסנטה קלריטה. על פי המסתמן, שריפה זו הינה קטנה באופן ניכר לעומת האחרות, ועל כן רוב הכוחות מתרכזים בשלוש הדליקות הגדולות.

 

בית באזור קסטאיק עולה באש (צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

השריפה השלישית שפרצה בשעות הצהריים של יום חמישי, בסמוך לכביש מס' 405 (צילום: איי. בי. סי. 7)

 

היות שמדובר בשעות העומס בכבישי לוס אנג'לס, נעשים מאמצים רבים להרחיק כמה שיותר נהגים מהכבישים המהירים, וזאת במטרה לאפשר הן לכוחות הכיבוי להגיע לאזורים שעולים באש והן לאפשר לתושבים שגרים באזורים הללו להתפנות באופן מסודר.

בשעה 9:00 בלילה התקבל עדכון ממכבי האש לפיו התקדמות האש נעצרה, אך תושבי השכונות הסמוכות - אנסינו, שרמן אוקס, ואן נייס ולייק בלבואה - נדרשים להיות מוכנים להתפנות מהבתים אם השריפה תפרוץ בשנית.

 

4 שריפות פרצו בשעות האחרונות בלוס אנג'לס (צילום: גוגל מפות / איור: היברו-ניוז)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE