הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות השריפות: רשויות ההגירה עוצרות את הפעילות בקליפורניה
בהתאם למדיניות לשעת חירום של המשרד לביטחון מולדת, החלטה התקבלה לפיה סוכני ICE ו-CBP ישהו את המבצעים שנועדו לעצור ולגרש יותר מ-2 מיליון שוהים בלתי חוקיים בקליפורניה. "דואגים לחייהם של כל מי שנמצא במדינה", נכתב בהודעת DHS

על רקע שריפות היער העצומות שמשתוללות ברחבי קליפורניה, רשויות ההגירה הפדרליות הודיעו כי לא יבצעו מבצעים לאיתור וגירוש של אנשים ששוהים במדינה באופן לא חוקי, מלבד במקרים חריגים שבהם ישנה "סכנה ציבורית חמורה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

למעשה, ההחלטה התקבלה מצד המשרד לביטחון מולדת (DHS) כבר ביום שישי האחרון לאחר ששריפת "קינקייד" חרכה שטח עצום בצפון המדינה ו-4 שריפות אירעו בצפון לוס אנג'לס. שריפת "גטי" שפרצה במהלך הלילה שבין ראשון לשני צפויה להביא לכך שמדיניות זו תימשך תקופה נוספת.

לא מדובר בהחלטה חריגה, שכן לרוב קובעים ראשי DHS כי ניסיון לאכוף את חוקי ההגירה בזמנים של אסונות טבע (למשל, הוריקנים בחוף המזרחי) פוגע במאמצי החילוץ והצלה, ועלול לגרום לכך שאנשים שנמצאים במדינה באופן לא חוקי ימנעו מלהתפנות מבתיהם.

סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) וסוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) שייכות למשרד לביטחון מולדת, ולכן באסונות טבע רבים הממשל הפדרלי שולח את עובדיהן לסייע בעבודות הפינוי, והחילוץ והצלה. כאמור, אותם מסתננים עלולים שלא לבקש עזרה מרשויות ההגירה, ולכן מדיניות זו נקבעה.

"גל השריפות העצומות שפוקד את קליפורניה מדאיג את כל אנשי ICE ו-CBP", נכתב בהודעת המשרד לביטחון מולדת, "והדבר שהכי חשוב לנו הוא לדאוג לחייהם של כל מי שנמצא במדינה".

 

שוטרי ICE מפנים תושבים לאחר הוריקן הארווי לפני כשנתיים (צילום: ICEgov@)

 

על פי מרכז המחקר פיו (Pew Research Center) בוושינגטון די. סי., בקליפורניה ישנם כ-2.2 מיליון תושבים שאינם חוקיים (כ-20% מכלל השוהים הבלתי חוקיים בארה"ב). לשם השוואה, שלוש המדינות הבאות ברשימה הן טקסס (1.6 מיליון), פלורידה (775 אלף) וניו יורק (725 אלף).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE