הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משטרת לוס אנג'לס: כנופיה ארמנית ניסתה לסחוט 100 אלף דולר
על פי ממצאי החקירה הראשונית, אש נפתחה לעבר בעל סופרמרקט בזמן שניקה כתובת גרפיטי שרוססה ע"י היורים קודם לכן. הוא השיב אש לעברם, ויותר מ-100 תרמילים נאספו מהאזור

כאשר אש נפתחה מחוץ לסופרמרקט בשכונת נורת' הוליווד בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני, לא מעט אנשים סברו שמדובר באירוע ירי המוני אקראי - דבר שלמרבה הצער הפך לשכיח ברחובות ארצות הברית. אולם בהמשך נודע כי מדובר בניסיון של כנופייה לסחוט 100 אלף דולרים מבעל העסק, וקרב היריות היה בינו לבין חברי הכנופייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע מחוץ לסופרמרקט בנורת הוליווד בתחילת השבוע (צילום: AP)

 

בעל הסופרמרקט ומספר עובדים עמדו מחוץ לעסק - Royal Fresh Market - בסביבות השעה 8:00 בבוקר, שם הם ניסו למחוק את כתובת הגרפיטי שחברי הכנופייה השאירו, כך על פי סמל פרנק פרסיידו: "החמושים הגיעו אל המקום, ככל הנראה במטרה להפחיד את בעל העסק לאחר שריססו כתובות בעל תוכן מאיים על בניינו", הוא אמר והוסיף, "מה שהם לא ידעו זה שהוא היה חמוש בשני כלי נשק".

 

 

לפחות 100 תרמילים נאספו מרחבי מגרש החנייה, דבר שכמובן מעיד על הכאוס המוחלט ששרר במקום באותם רגעים. רק אחד מחברי הכנופייה נעצר לאחר שנורה בכתפו ואיבד את ההכרה במהלך מנוסתו. המשטרה מצאו אותו ופינתה אותו לבית החולים, שם הרופאים הצליחו לייצב את מצבו. שלושה חשודים נוספים ברחו מהמקום בעזרת מכונית אאודי כחולה.

על פי החשד, מדובר בכנופייה ארמנית בשם Armenia Power שמטילה אימה על האזור, ובייחוד בתי עסק ששייכים לאנשים ממוצא ארמני כמו הסופרמרקט. 

 

בגדים ופריטים נוספים השייכים לחשודים (צילום: AP)

 

לפי המשטרה, לכנופייה האלימה שהוקמה בשלהי שנות ה-80 יש כמאתיים חברים, ובין הכנופיות הנוספות שנחשבות לבעלות בריתה ניתן למצוא את הקריפס מדרום לוס אנג'לס ו-"לה אמה" המקסיקנית.

בשנות ה-90 הכנופייה הארמנית הייתה קשורה לכנופייה הרוסית שפעלה בארצות הברית, אך שיתוף הפעולה של שני הגופים האלימים הסתיים שנים בודדות לאחר מכן.

בתחילת 2011 ערכו רשויות החוק הפדרליות והמקומיות, ביניהן ה-FBI, השירות החשאי, ICE, ה-DEA, משטרת לוס אנג'לס ומשרד השריף במחוז במבצע שהביא למעצרם של יותר מ-100 חברי הכנופייה בעשרות בתים ובתי עסק ברחבי לוס אנג'לס.

 

כתובת הגרפיטי שבעל העסק וכמה עובדים מחקו (באופן חלקי) כאשר האש נפתחה לעברם (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE