הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ניהל קשר לא הולם עם אחת העובדות": מנכ"ל מקדונלדס הודח מתפקידו
למרות שערך מניית הרשת גדלה פי 2 מאז שמונה לתפקיד ב-2015, חברי הדירקטוריון הסבירו כי לא נותרה להם ברירה מלבד להצביע בעד עזיבתו לאחר שהתגלה כי הוא מנהל קשר מערכת יחסים עם עובדת, דבר שנוגד את המדיניות. מי שייכנס לנעלים הגדולות הוא כריס קמפזינצקי, שכיהן עד כה כנשיא החברה בארה"ב וקנדה

סטיב איסטרברוק סיים את כהונתו כמנכ"ל ונשיא רשת מקדונלדס העולמית לאחר שחברי הדירקטוריון קבעו כי הוא הפר את מדיניות החברה בכך שניהל מערכת יחסים עם אחת העובדות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איסטרברוק עוזב את התפקיד בשל מערכת היחסים שניהל עם העובדת (צילום: מקדונלדס)

 

איסטברוק האנגלי, שמונה לתפקיד הבכיר לפני ארבע שנים, "הפגין כושר שיפוט לקוי כאשר קיים מערכת יחסים בהסכמה עם עובדת", נמסר מהרשת לאחר פרסום הפרשה מוקדם יותר היום.

ברשת החליטו שלא לבזבז זמן בחיפושים אחר יורשו של איסטרברוק, ובהודעה שפורסמה נמסר כי כריס קמפזינצקי, נשיא מקדונלדס בארצות הברית וקנדה, יחליפו ויתמנה לשני התפקידים. המנכ"ל החדש אף פרסם בעצמו הודעה בו אמר שהוא "מתרגש מהאתגר" שבמינוי, ובכוונתו "להמשיך ולהצעיד את הרשת קדימה לעבר הצלחתה".

אנריקה הרננדז, יו"ר הדירקטוריון, הסביר שהוא ועמיתיו בטוחים ביכולתו של קמפזינצקי להוביל את החברה: "כריס מקבל את המושכות בזמן שהחברה נמצאת בתקופה טובה ממושכת. יש לנו את מלוא הביטחון שבחרנו באדם הנכון שיקבע את חזון החברה ויוביל אותנו להצלחות נוספות", הוא אמר.

 

"מתרגש מהאתגר": כריס קמפזינצקי, המנכ"ל החדש של הרשת העולמית (צילום: רויטרס)

 

תחת איסטרברוק, מקדונלדס ביצעה שינויים רבים כחלק מתוכנית המודרניזציה שלה, שכלל מעבר לתפריטים דיגיטיליים ושיפור ניכר בשירות, בייחוד בכל הקשור לזמני ההמתנה בדרייב ת'רו. בנוסף, הוא היה זה שעמד מאחורי הרחבת תפריט הבוקר (אם כי במתכונת מצומצמת במהלך שעות הלילה).

אחד הדברים שאיסטרברוק נמנע מלעשות הוא להכניס את הרשת לתחומי המנות הצמחוניות המבוססות על "בשר" של חברות כגון Impossible Foods ו-Beyond Meat כפי שעשו מתחריה של מקדונלדס, וזאת בניגוד למתחרות של הרשת.

כלל השינויים הללו הובילו לעלייה גדולה במכירות, דבר שבתגובה הביא לכך שמניית החברה הכפילה את שוויה מאז 2015. עם זאת, ראוי לציין כי ביצועי החברה ברבעון השלישי של השנה איכזבו את המשקיעים בוול סטריט, אך, כאמור, ההחלטה להיפרד ממנו התקבלה על רקע מעשיו האישיים ולא על רקע מקצועי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE