הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רצח אב לעיני בנותיו הפעוטות: כתב אישום חמור הוגש נגד מטיל האימה על מטיילים בלוס אנג'לס
במשטרה מייחסים את רציחתו של טריסטן באודט, כמו גם 10 מקרים נוספים של ירי לעבר מטיילים באזור מאליבו, לאנתוני רואדה בן ה-43. לפי החשד, הוא גם עומד מאחורי סדרת פריצות לבתים בקלבסס. הבוקר הוא הובא לביהמ"ש וכפר באשמה, והוא יישאר במעצר עד תום ההליכים. אם יורשע הוא צפוי להישלח למאסר עולם

כתב אישום חמור הוגש נגד תושב לוס אנג'לס אשר ללא מניע ברור, רצח אב לעיני שתי בנותיו הצעירות במאליבו קריק סטייט פארק בקיץ 2018, כך נחשף מוקדם יותר היום (שלישי) ע"י משרד התובע של המחוז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טריסטן באודט, שנרצח ע"י רואדה בזמן שישן באוהל עם שתי בנותיו הקטנות (צילום: מש' באודט)

 

תשתית הראיות כנגד אנתוני רואדה בן ה-43 הונחה בפני חבר מושבעים גדול, שקבע כי היא מספקת על מנת להגיש כתב אישום ובו סעיף אחד של רצח, 10 סעיפים של ניסיון לרצח ו-5 סעיפים נוספים של פריצה מדרגה שניה. על אף שכתב האישום הוגש כבר ב-21 באוקטובר, רק הבוקר, לאחר שרואדה כפר באשמה, המשטרה התירה לפרסם את תוכנו.

על פי החשד, רואדה הוא זה שירה למוות בטריסטן באודט בן ה-35, שטייל באזור עם שתי בנותיו בנות 2 ו-4. הם הקימו אוהל בפארק - שהינו פתוח לקהל הרחב - ובאודט נרצח בזמן שישן לצד הילדות, שלמרבה המזל לא נפגעו. למעשה, רשויות החוק חושדות כי רואדה אחראי למקרים דומים (אם כי לא קטלניים) שאירעו במקום מאז 2016.

בנובמבר 2016, צעיר שתלה ערסל בין שני עצים בפארק נורה ברגלו בזמן שישן, ופחות משבוע לאחר מכן התלוננו מטיילים נוספים כי שמעו יריות בזמן שישנו בתוך רכב RV בפארק. בחודשים שלאחר מכן התקבלו שלושה דיווחים שונים מנהגים שסיפרו שאש נפתחה לעברם בזמן שנסעו באזור. ארבעה ימים בלבד לפני רציחתו של באודט, נהג טסלה דיווח גם הוא על אש שנורתה לעברו.

 

החשוד שהטיל אימה על מטיילים בפארק במאליבו: אנתוני רואדה (צילום: משטרת לוס אנג'לס)

חוקרי המשטרה הצליחו להבין כי מדובר בדפוס פעולה שחוזר על עצמו, אך למרות שהושקעו מאמצים רבים - כולל התקנתן של מצלמות אבטחה סמויות - במשך תקופה ארוכה לא נרשמה התקדמות בחקירה. הפריצה בתיק אירעה באוקטובר 2018 כאשר רואדה אותר, די במקריות, כשהוא חמוש ברובה צלפים על אחד הרכסים בפארק.

הוא נעצר תחילה בקשר לשורת פריצות לבתים בקלבסס, אך החוקרים הצליחו לייחס את הירי אליו כאשר השוו את התרמילים שנמצאו במכוניות ובקורבן לרובה שהחזיק. לרואדה עבר פלילי עשיר שהחל כבר ב-2006 במחוז לוס אנג'לס וכלל הרשעה בגין פריצה במחוז ונטורה בשנת 2014.

כאמור, בשלב זה המניע למעשי הירי לא ברור. רואדה מצידו כפר באשמה וצפוי לשוב לבית המשפט בתחילת חודש דצמבר. אם יורשע בכלל הסעיפים שהוגשו נגדו, הוא צפוי להישלח למאסר של 265 שנים.

 

רואדה הובא לביהמ"ש וכפר באשמה (צילום: סי. בי. אס. 2)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE